minimy m Emma & Emil! Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Ell gjør dere det bare fordi det er for barnets beste? Jeg kan ikke si at jeg syntes det er koslig i grunn, men jeg gjør det for at det er best for henne.. Kanskje jeg som er rar men Klemmer fra
alvefrøken Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Jeg synes det er VELDIG koselig Og det gjør tulla mi også Hun er nå 10 mnd, og elsker fortsatt puppen. Men jeg ammer også fordi det er bra for henne
firemerkersmør Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Jeg synes det er veldig koselig. Litt pes innimellom, men mest kos. Dessuten er det veldig lettvindt.
petiteM's Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Fikk ikke til ammingen før tulla var ca 8uker. Mye stress, tårer og slit før den tid, altså. Kanskje derfor jeg synes det er så utrolig kjekt å amme nå? Har ikke lyst til å slutte, jeg:-) Hun er 8mnd neste uke.
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Jeg synes det er kjempe kozelig! Kommer til å amme til det er tomt (hadde bestemt meg for 1 1/2 år)
alvefrøken Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 og lettvint ja Hvor som helst, når som helst .... og det er billig slankende på mor....bla,bla bla
meg & to små vampyrer Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Ja, jeg syns det er veldig koselig. Men av og til er han en liten mark av en urokråke der han ligger og vrir seg. Da syns jeg ikke det er koselig, bare slitsomt. Og noen dager når han vil ah mat HELE tida så blir jeg litt sliten og syns det burde være nok. Men stort sett veldig hyggelig:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Nei, det har jeg faktisk ikke syntes med noen av mine to....., men jeg gjorde det fordi det var bra for de ja....og praktisk da...=)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 slet i starten,men nå koser jeg meg når jeg ammer ja:) men han får litt flaske innimello også
Mamman til Jonathan Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Ååå...jeg og snuppen synes det er super koselig..Da roer vi helt ned og bare hygger oss!!!Tror jeg kommer til å amme ihvertfall til han er 1år..kanskje lenger også...Vi får se!Han er litt over 5måneder nå og jeg synes nesten det er litt trist at det ikke bare er puppen snart lenger:)
katlinka Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 Jeg ammer fordi jeg kan, har melk og ikke hatt noe problemer i forbindelse med ammingen.. det er koselig (ikke bestandig da men, som f.eks. på natta og man er kjempetrøtt ;o) og fordi det godt for barnet.
glad_jenta Skrevet 4. januar 2007 #12 Skrevet 4. januar 2007 i starten syntes jeg det var mye pes. men nå synes jeg det er kjempekos:) han blir snart 10 mnd
*bolla pinnsvin* Skrevet 4. januar 2007 #13 Skrevet 4. januar 2007 Synes det er kjempekos! Gruer meg til å slutte, men har ingen planer om å ende opp som de i den TVN-dokumentaren som ble sendt for litt siden. He, he..
mai mammaen til to Skrevet 4. januar 2007 #14 Skrevet 4. januar 2007 jeg liker det kjempe godt! vi koser oss masse med det vi..både jeg og hun..
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 4. januar 2007 #15 Skrevet 4. januar 2007 d var ikke noe kos i begynnelsen..var mye stress rundt ammingen siden jeg ikke fikk veiledning eller noe som helst på et særdeles dårlig sykehus... men etter mye dritt så kom mamma på besøk og vips! da var d i boks og etter d ble d bare kos.... :) jeg ammer fordi d er best for barnet mitt og fordi d er lettvindt,og nå fordi d er kvalitetstid:D
Lille Ollebolle Skrevet 4. januar 2007 #17 Skrevet 4. januar 2007 Føler meg litt rar jeg også fordi jeg ikke storkoser meg med ammingen. Har ikke hatt noen store problemer med det og syns det er praktisk, men gjør det hovedsaklig pga at det er det beste for han. Første sønnen min slutte jeg å amme da han var 6mnd av forskjellige årsaker og følte ikke noe savn! Mer litt frihet og lettelse.. Nå er min andre sønn 6mnd, men kommer nok til å fortsette en stund til med han.
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #18 Skrevet 4. januar 2007 Før barnet kom og første tia etter hadde jeg bestemt meg for at "dette skal være koselig om vi skal grine begge to!" Når jeg etter kun tre uker måtte gi opp amminga følte jeg meg som DEN taperen, men hverken jeg eller småen fikk noe annet enn pes, vondt og vekttap ut av det...for å være ærlig..
Anonym8579 Skrevet 4. januar 2007 #19 Skrevet 4. januar 2007 Jeg slet skikkelig med amminga de første 4 ukene, og det var først etter 8-9 uker at det gikk lekende lett, og gud så glad jeg er for at jeg ikke ga opp Jeg synes det er kjempekoselig å amme nå. En liten pause i hverdagen for meg og Mathias Og så utrolig lettvindt det er også da Gruer meg til det blir ammeslutt ja.
Tiddelidu Skrevet 4. januar 2007 #20 Skrevet 4. januar 2007 Mye pes de første ukene med tårer og smerte, men nå er det bare kos! Det er super lettvint og bra for lille-gutt. Aller best er når han tar seg en sup, titter opp på meg og gliser og gurgler fornøyd med melk i munnvikene. DA er`n skjønn da! Det er en skikkelig mamma-sønn stund, som vi har helt for oss selv =)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #21 Skrevet 4. januar 2007 Nei, jeg syntes det var ekkelt. Det var bare rart og unaturlig, hadde helst ikke ville ha gjort det. Signerer som anonym for ikke å bli trampa ihjel...
Tingelingelate med to tomater Skrevet 5. januar 2007 #22 Skrevet 5. januar 2007 Jeg syns ikke det er noe koselig med ammingen, men gjør det fordi det er best for jenta mi. Ammet lillegutt til han var 7 mnd, da klarte jeg ikke mer. Denne gangen stopper jeg ved 6 mnd om ikke før. Liker ikke ammingen i det hele tatt og blir helt stresset av det. Skuldrene vokser mot ørene og har begynt å få vondt i nakken igjen, som igjen resulterer i hodepine.
Benni-min Skrevet 5. januar 2007 #23 Skrevet 5. januar 2007 Jeg ammet bare i 6 uker før melken forsvant. Før det var det i grunnen mest stress. Ungen la lite på seg og jeg var bekymret for om jeg hadde nok melk. Pumping og nesedråper, massasje.......ingenting virket. Nydelig når jeg kunne gå over til mme og ungen begynte å legge på seg. Så da får jeg ta innkjøp av melk og flasker og malt, koking og vasking med godt humør. Nå får iallefall 'benjamin nok mat.
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #24 Skrevet 5. januar 2007 Ja, det er som regel koselig. Periodevis har han "gnaget" og bitt på puppen, og det har vært veldig vondt. Da har det ikke vært koselig for meg! Men jeg har fortsatt fordi jeg må tåle litt smerte for hans skyld. Noen ganger har jeg tatt meg selv i å synes at det er kjedelig - litt sånn "Ja, ja, på`n igjen!" :-) Men det skulle bare mangle, når man sitter der 8 ganger om dagen i månedsvis! :-) Alt i alt er ammingen noe jeg ikke ville ha vært foruten - helt klart det koseligste jeg har opplevd.
Hoppetussa Skrevet 5. januar 2007 #25 Skrevet 5. januar 2007 Å ja, jeg synes det er kjempekoselig!!! Håper jeg kan amme lenge! Men har begynt å bli litt mer risikosport nå som hun har fått tenner... Hun prøvde seg da hun fant ut at det stakk opp to hvite ting i gommen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå