Gå til innhold

Lillegutt er 9 1/2 mnd og begynner i bhg tirsdag!!!

Anbefalte innlegg

Hadde søkt fra 1.2, men i dag fikk vi plass fra tirs.

Syntes det er vel tidlig, men kan ikke takke nei og så ender det opp med ingen plass.

Han skal sef ikke gå hver dag og lange dager, men det må jo bli rutine i det. Hjelp! Er både gla og litt trist... han er så liten...

Ønsker ikke svar om hvor fæl dere evnt syntes jeg er, men kanskje noen tips fra andre som har hatt små barn i bhg.

Fortsetter under...

Hei. Selvom du har plass fra tirsdag så trenger du vel ikke å begynne før 1.2 om du føler at det er bedre. Men du må regne med å betale for plassen fra tirsdag da. Men det kommer sikkert til å gå kjempebra i barnehagen. Lykke til.

Ja, han er liten men nettopp derfor går det ofte så bra når slike små starter i barnehage.Min lille jente begynte også i barnehage da hun var like gammel som gutten din.dette gikk kjempebra, selv om jeg som mamma ofte hadde gråten i halsen når jeg leverte henne da jeg syntes hun var så lita. Hun ble alles lille yndling i barnehagen, og fikk erstatning og babymat og full pleie og omsorg, og slik er det for alle slike små som starter i barnehagen.De blir behandlet som små konger og prinsesser.Dette vet jeg fordi jeg selv også arbeider i barnehage, og vi som arbeider i barnehagen synes det er sånn stas å få sånne små i barnehagen og vet ikke hva godt vi skal gjøre for dem.De andre barna blir også opptatt av disse små og gir dem masse oppmerksomhet.

I dag er tuppa vårres fire år og en veldig sosial sjel med mange venner.Dette vet jeg kommer av den tidlige barnehageoppstarten.Jeg har også to gutter, som begynte senere i barnehagen.Med dem tok det mye lengre tid til å bli trygge på barnehagen og andre barn. De begynte ikke i barnegen før i toårsalderen.

Gutten min var 10 mnd da han begynte. Jeg gikk mange ganger ut fra barnehagen med klump i halsen og syntes jeg var fæl som satte han igjen der. Men han stortrivdes fra første stund, og bare på de 3 mnd han har gått der har det skjedd så mye med han! Han lærer masse og er blitt en skikkelig storgutt!

Bruk tid på tilvenningen. Besøk barnehagen og vær der sammen med han flere dager. Vi begynte ca 1 mnd før han starta opp vi. Selvfølgelig gråt han når vi leverte i begynnelsen, men dette må en bare stenge ute, for det går over så fort vi er ute av døra.

Stol også på at personalet tar vare på han, for det gjør de. Hvis du tviler på det eller er usikker ift barnehagen vil gutten din merke at det er noe, og kanskje bli unødvendig utrygg når han er der..

Håper det går bra da, lykke til!

Annonse

For å si det sånn: det er nok verst for deg!! Jeg er førskolelærer og har jobbet på småbarnsavdeling i mange år. De minste barna er ofte de som tilpasser seg fortest rutinene og livet i barnehagen. Det er oftest mye kortere tilvenning på 1-åringene enn på 2-åringene.

De minste blir helt sikkert tatt kjempegodt vare på og han kommer til å kose seg i barnehagen.

Men skjønner godt at du gruer deg, har selv sendt de to yngste i barnehagen da de var 10 og 11 mnd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...