solli1 Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 jenta mi har lenge sovet festet i pose,men ligger nå ufestet i posen.hun sover alltid på magen nå,å det ser avog til ut som om hun ligger rett ned med fjeset:(skummelt syns jeg,men er det farlig?tror dere hun snur seg hvis det blir lite luft?
mammmamia ** Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Så lenge hun legger seg på magen av seg selv er det ingen fare..! :-)
Clementine Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 så lenge hun kan løfte hodet og snu seg av seg selv er det ikke farlig. bare sørg for å fjerne alle andre faremomenter som passiv røyking, ha en ny madrass og god lufting i rommet. du kan jo også snu henne når hun har sovnet på magen over på ryggen for å lette på bekymringene dine. dattera mi har sovet på magen fra hun ble født (var plent umulig å få henne til å sove hvis ikke) så i begynnelsen snudde vi henne når hun sov godt og tungt
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Hun skal nok greie det da ja! Min og er veldig gla i å ligge på magen og har fått gjort det siden han var nesten 10 mnd. Gikk jo å så om han da selvfølgelig. Det sies at når de er året så kan de legge seg slik de selv ønsker.
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Noe av det som står i svarene her er dessverre feil. Det er fint å prøve å berolige hverandre, men en bør holde seg til fakta. Det er nettopp det at babyen ikke har et ferdigutviklet "alarmsystem" som sier at den får for lite oksygen, som er årsaken til krybbedød. Det er i hvert fall en av de siste antagelsene. Se her: http://www.dagbladet.no/dinside/2006/11/01/481530.html I siste numer av Foreldre og Barn leste jeg forresten et brev fra en mamma som hadde opplevd at hennes første gutt døde i krybbedød 4 måneder gammel. Det var første gangen han snudde seg selv i senga, så det er feil å si at de kan ligge på magen når de er i stand til å snu seg selv. Dessverre! Jeg vil gjerne berolige litt jeg også, da: Når ungen er 11 måneder, er sjansen uhyre liten for at det tragiske skal skje.
mai mammaen til to Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 det kommer vel litt an på hvor mye babyen kan snu seg vel? en som har snudd seg en gang kan kanskje ikke snu seg tilbake? datteren min har snudd seg begge veier i 4 mnd og nå denne uken har hun sovnet på magen hver kveld.. jeg stresser ikke med det siden hun ligger med hodet til siden og snur seg akkurat som meg.
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #12 Skrevet 4. januar 2007 Hvis du leser det som står i artikkelen jeg viste til, så ser du at det - ifølge denne teorien - har lite med evnen til å snu seg å gjøre.
Brava Skrevet 4. januar 2007 #13 Skrevet 4. januar 2007 Sjansen er liten, men det er jo slik at det beste forebyggende tiltaket mot krybbedød er at barnet ligger på ryggen. Jeg ville snudd henne. Et lite barn som sto meg svært nær døde i krybbedød (SIDS) da hun var 9 måneder, og hun ble funnet død liggende på magen. Hun hadde snudd seg selv, og dette med at da er det ikke farlig stemmer ikke. Så, ja- sannsynligvis snur hun seg selv hvis det blir lite luft.. men man har ingen garanti.
_svana_ Skrevet 4. januar 2007 #14 Skrevet 4. januar 2007 Risikoen er 14 ganger større ved mageleie enn ryggleie. Det er ganske mye. Men barna mine vil (sukk) bare ligge på magen. De får lov til det om dagen under oppsyn, men om natta ligger de på rygg i vår seng. Det er det eneste stedet de roer seg på ryggen.
solli1 Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 5. januar 2007 søren og:(det nytter ikke å snu henne altså,det er rett rundt igjen........klarer å snu seg selv om posen er festet også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå