Gå til innhold

Juni: Mye mm om dagen hos dere?


Frk B og Elias

Anbefalte innlegg

Her er det mye styr for å få i Elias pupp om dagen. Etter han ble introdusert for fast føde (grøt, frukt og middagsglass), er pupp skikkelig ut :o) Han gidder rett og slett ikke.

 

Hvordan er det hos dere? Tror eneste løsningen for å få i han mm er å kutte ned på grøt, men det virker jo litt dumt synes jeg. Det er jo ikke mm han skal ha mest av snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tilbyr pupp med jevne mellomrom. han får pupp før han skal spise noe fast føde. i tillegg kliper han seg fast da han kommer over til meg i senga på natta. da ligger han bare å gaper (nattavvenning kommer plutselig:))

 

tror nok at han spiser mm 5 ganger på dagen. på natta er det mye til og fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å få i Mathias mm for tiden ja :) Eller, det har blitt litt bedre nå da, hadde 1 ukes tid med nesten total nekt, men nå går morgen og kveldspuppen veldig bra, han koser seg og spiser av begge pupper da :)

 

Iløpet av dagen får jeg i han ett ordentlig mm måltid, ellers er det vanskelig ja, tilbyr han ofte, men blir bare litt her og litt der han drikker. Han har rett og slett ikke tid hehe, alt annet er så mye mer intresant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er visst like glad i puppen nå som før han begynte med fast føde. Han får to rene mm-måltider om morgenen, ca kl 7 og ca kl 9. Får gjerne litt frukt i 11-tida, potet/grønnsakmos i 15-tida og grøt i 18-tida. Jeg gir mm etter hvert måltid. Det hender selvsagt at han ikke vil ha pupp, men da er det fordi han er mett. Av samme grunn hender det jo at han ikke vil ha grøt også. Ingen pupp på natta, i og med at han sover 12 timer.

 

Måtte le litt av ditt nye nick: trengermersøvnDÅTTno.... men jeg synes synd på deg, da! Håper dere får orden på døgntytmen snart. Det kommer mye an på ungen, det. Eldstejenta mi ville ha pupp om natta helt til hun var 10 måneder. Men da vi bestemte oss for å slutte, skjønte vi at det ikke hadde vært nødvendig på ei stund! Det var mest for kosen. Minstemann, derimot, har jo ikke spist om natta siden han var 2-3 uker. Denne forskjellen har ikke noe med oss foreldre å gjøre, for vi har gjort ting på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra han var 5-6 uker til 3.5 mnd sov han faktisk fra åtte på kveld til fem på morgen, spiste litt og sov til 8-9. etter det har han styrt mye fram og tilbake. problemet er nok meg selv. det er mørketid (bor i nordnorge), jeg har ALLTID vært trøtt i denne tiden. selv om jeg kanskje trodde at det å få barn ville gjøre noe med dette..trodde man ikke "kunne" trenge sine 8 timer på natta når han kom!

 

han bruker meg som sutt. tar også vanlig sutt... men på natta er det ikke alltid at han gidder å ta den, og med en trøtt mamma som gir seg ALTFOR fort, vet han lett hvordan han får viljen sin! må bare samle litt energi, manne meg opp og ta denne runden. men som du sikkert kjenner til: før jul da vi skulle starte-syk 1 uke.. så besøk i jula. nå får vi masse besøk i januar også. så det "passer" aldri. han legger seg i sin egen seng på kvelden. ammer på sengekanten og legger han tilbake. men av og til (les hele tiden i det siste) så har jeg bare lagt meg ned.. og da blir han!! og da nekter han neste gang...

 

han har alltid sovet på natta.. avbrutt av spising da. fått atopisk eksem også, så det er litt smøring på natta hvis det blir for ille.. jaja!

skal ta den runden snart... det er kun vi som kan gjøre det:) stor gutt og 6,5 mnd, ingen unnskyldninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...