Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har testet meg og fått positivt resultat (hjemmetest), men så sto det i bruksanvisningen at i et fåtall tilfeller kunne man ha forhøyet hcg verdier i kroppen uten at dette indikerte graviditet.

Jeg har en datter på 8 mnd og da vi prøvde å bli gravid med henne, holdt vi på lenge og jeg fikk påvist PCO. Nå lurer jeg på om det er noen som vet om PCO har noe med hcg-hormonet og gjøre? Om det er dette som har gitt utslag på graviditetstesten eller om jeg virkelig er gravid? Håper jo selvfølgelig at jeg er gravid :) Har ikke time til lege før på tirsdag og klarer nesten ikke vente.. Er så spent!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7647441-er-jeg-gravid-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt at PCO gir falskt pos g-test, men er ikke sikker. Jeg har PCO og den ene gangen jeg har blitt gravid var den riktig. Resten av gangene har den altfor ofte vært negativ. Betyr det i så fall at du raskt ble gravid på nytt etter forrige sv.sk.? Fikk jente for 4 mnd siden etter 5 års prøving. Ble gravid uten hjelp, og vi prøver igjen med en gang siden det tok så lang tid sist. Håper derfor ikke at det tar like lang tid denne gangen. Gratulerer i så fall!

Hei og tusen takk for svar!! :) Skal til legen nå om 2 timer, så jeg er rimelig spent! Til "anonym": Du spurte om jeg ble raskt gravid igjen etter forrige svangerskap: Ja, datteren min er snart 9 mnd (jeg er jo ca 2 mnd på vei, hvis jeg er gravid), så da var jo hun 7 mnd da jeg ble gravid på nytt :) Vi hadde prøvd i 1 år og 3 mnd med henne.. Jeg ammet henne ikke og fikk derfor mensen rimelig raskt tilbake igjen og vi har selvfølgelig ikke brukt noen form for prevensjon, så det gikk ganske raskt denne gangen (håper jeg da..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...