Gå til innhold

Nytt Bim treff 25 Januar, Førstegangs 30+

Samsyn, Camilla og Therese

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Enig med Millapril! Kjempekos å skravle med dere i går. Sprekkeferdig av nysgjerrighet på hvordan det går med Bellen.. Sukk.

Godt vi tok aksjon i går, så ingen andre får snike seg unna og føde uten å informere oss.. He he

Påmeldte:

-Samsyn

-Tussi07

-Endelig en spire i magen

-Sanasol

-Millapril

- Seier og Glede

Prøver igjen jeg, skal holde meg frisk til dette treffet :o) Blir spennende å høre hvordan det går med Bellen.

-Samsyn

-Tussi07

-Sanasol

-Millapril

- Seier og Glede

- Linerla72

- Lykkebarn (har mailet dere telefonliste)

- Aprilsmurfen

Så kult at Bellen har fått en liten gutt!!! Gratulerer, Bellen!!!

Kommer gjerne på neste treff, dersom formen er fin og min lille jente ikke er kommet ut enda...

-Samsyn

-Tussi07

-Sanasol

-Millapril

- Seier og Glede

- Linerla72

- Aprilsmurfen

-Ikke sååå langt igjen...

Nyttårstreffet var jo så koselig at jeg selvfølgelig straks må melde meg på neste treff :)

- Samsyn

- Tussi07

- Endelig en spire i magen

- Sanasol

- Millapril

- Seier og Glede

- Linerla72

- Aprilsmurfen

- Ikke sååå langt igjen...

- Rødtopp75

Jeg håper å få tatt en kjapp tur innom. Vi er ikke helt inne i rutinene til lillegutt enda, så jeg må ta et lite forbehold, men det hadde vært gøy å fått truffet dere alle igjen:)

- Samsyn

- Tussi07

- Sanasol

- Millapril

- Seier og Glede

- Linerla72

- Aprilsmurfen

- Ikke sååå langt igjen...

- Rødtopp75

- Bellen + Knøttet

Annonse

Uff nei, det begynner nesten å bli litt flaut, men vi har store problemer med å bestemme oss for navn. Jeg var sikker på at bare jeg fikk sett han og blitt litt kjent med han så ville jeg vite hvilket av de alternative navnene som passet best, men vi lider av akkutt beslutningsvegring! Vi har jo kalt han Knøttet hele tiden, og det passer jo fortsatt for han er en så liten tass, men det kan vi jo ikke fortsette med:) Jeg går rundt og sier at til i morgen må vi ha bestemt oss, men når morgendagen kommer er jeg forsatt like usikker....... "Commitment fobia" kaller mannen min det!:)

hehe "commitment fobia" den var bra!

Vi har ikke så mange alternativer engang enda vi, jeg har ett som jeg tygger på men mannen min er ikke helt vant med det enda, så det blir nok litt tygging frem og tilbake hos oss også.

Er jo litt av en avgjørelse da....knøttet skal jo leve med det navnet resten av livet.

Hei! Jeg kommer ikke på treffen 25 januar likevel.

Har til slutt fått tid for keisersnitt 24 januar, etter en grusom samtale med en totalt følelseløs lege på sykehuset. Jeg gråt, og samboern min sa at de faktisk ikke kan tvinge meg/oss å gjennomføre en setefødsel og at det er vårt valg med keisersnitt, så til slutt ga seg legen... Er sint og skuffet på legen, for jeg hadde håpet på en god samtale med litt informasjon osv, samtidig er jeg veldig lettet over at slippe føde i seteleie...

Ska holde dere oppdatert om hva som skjer, men jeg her nok ikke adgang til internet på sykehuset, regner jeg med...

Kos dere på treffen i hvert fall!

Ny liste:

- Samsyn

- Tussi07

- Sanasol

- Millapril

- Seier og Glede

- Linerla72

- Aprilsmurfen

- Rødtopp75

- Bellen + Knøttet

Uff, for en dum lege! Bra du og samboern stod på deres! Jeg skjønner godt at du foretrekker et planlagt keisersnitt!

Da er det ikke lenge til knøttet ditt kommer heller da:) Bare 13 dager igjen i dag! Håper du får nyte den siste tiden med knøttemagen:)

Hold oss oppdatert da! Masse,masse god tanker sendes deg og nurket:)

Skjønner godt at du er skuffet og sint, men det er veldig bra at dere står på krava og får det som dere vil ha det.

Jeg hadde en samtale om akkurat dette med min fastlege i dag, hun sa at samtlige gynekologer på Ullevål er menn, og det sier seg selv at de har ikke muligheten til å fullt ut skjønne hva dette dreiser seg om. De skjønner det medisinske, men de føler ikke skrekken som vi kan kjenne rett på kroppen; de VET at de aldri kommer til å oppleve det.

Hun har kjempet for mange jenter som ønsker keisersnitt der sykehuset er uenige, og hun har alltid fått gjennomslag. Hun ga meg en skikkelig pep-talk og jeg måtte love at jeg skulle stå på krava hele veien og bestemme selv hva som skjer med min kropp. Og hun var veldig opptatt av nettopp dette med keisersnitt, urettferdigheten over at man må tigge og be om en ting som burde være en selvfølge at man bestemmer selv.

Kanskje du skal finne deg en ny lege som du kan ha en ordentlig samtale om rundt dette? Synes ikke du burde gå rundt med de følelsene du fikk etter den teite legen du snakka med i dag.

Det er du som burde hatt den praten jeg hadde med min lege i dag. Du trenger litt forståelse og ikke minst informasjon du nå.

Har du noen andre du kan få litt info fra?

Åååh, så utrolig teit lege. Dumme, dumme, dumme lege! Skjønner at du ønsket deg keisersnitt. - Og så utrolig bra at det ordnet seg til slutt, selv om du måtte gjennom det på den måten..

Er det deilig å tenke på at du snart skal få treffet gullet da?

Jeg skal krysse fingrene masse for dere den 24. og setter en tommel i været for at det går bra! Du får sende oss en sms på torsdagen når alt er over, og dere har fått tid med jenta deres..

Stå på, og lykke til! Masse masse trøsteklemmer.

- Gullet i magen sparker en liten hilsen han også!

Hei Samsyn og dere alle dere andre som har vært med på treff før:)

Jeg blir veldig gjerne med på treffet dere har planlagt den 25 januar, om det er åpent for alle?

Jeg er 32 år, og er ti-tolv uker på vei med min første... Mine fleste venninner er ferdig med "denslags" for mange år siden så føler meg ganske alene i min verden om dagen....

Mvh

Hei "Ikke sååå langt igjen".

Der er jo faktisk ikke sååå langt igjen nå. Synd du fikk så dum lege, men bra det blir keisersnitt og ikke setefødsel. Jeg hadde nok reagert på akkurat samme måte selv.

Hold oss orientert. Er veldig veldig spent og gleder meg til å se din lille baby. Lykke til, skal tenke masse på deg den 24.01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...