Gå til innhold

Et spørsmål til, til dere mer erfarne mødre ;o) Ang 2årsjeksler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk barna deres dem?

Hvordan oppførte de seg/hvordan merket dere at noe var på gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg. Småen her i huset har akkurat fått jekslene i en alder av 2 år og 3 mnd. Det har vært et sinnsykt spetakkel natterstid de 2 siste mnd, men nå er alle jekslene ute og alt er tilbake til normalt. Mens jekslene brøt frem sov lillegutt kjempedårlig og gråt mye på natten uten at jeg egentlig skjønte hva det var.

Skrevet

Jeg er litt usikker på om snuppa "brygger" på noen tenner, nemlig. Hun har fåt tenner tidlig før, og nærmer seg nå 21mnd. Hun har alltid vært blid og fornøyd, og aldri grått tilsynelatende uten grunn, men nå plutselig kan hun kaste seg ned på gulvet og grine øynene små og røde, helt uten foranledning. Plutselig begynt å mase masse etter smokk (som hun alltid bare har fått når hun skal sove) og putter masse rart i munnen (selv om hun ikke typisk gnager sånn som jeg har sett tidligere).

Skrevet

min eldste klaget ikke over tenner i det hele. Tygde på kluten sin, og når 2 års jekslene kom oppdaget jeg det tilfeldig. Han fikk i denne perioden en liten isbit i en gassklut med strikk rundt (som en klubbe) og dempet det selv slik. Den yngste har laget baluba fra første tann dag, og nå merker jeg at de er på vei. Han sover mer urolig, er mer klengete og så er han hoven i kjeven. Gir nok smertestillende på natten når det blir på det værste, selv om jeg er restriktiv på det. Tannverk er helt utrolig vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...