Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 jeg er så redd for å få en kjempestor baby.. syns jeg er så fornufitg (ikke hysterisk) med mat og prøver å bevege meg, men med begynnende bekkenløsning er ikke det såå lett.. er liten i utgangspunktet.. lagt på meg ca 12 kilo og er i 30+2.. vet det er mye fokusering på vket her inne, men jeg er bare så redd for å få en svæææær baby... :S
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Er ikke sikkert at babyen blir stor selv om du legger på deg selv:) Er i uke 34 og har lagt på meg 12,5 kg og synes ikke det er noe moro selv jeg altså. Men har flere venninner som har lagt på seg maassse (30 kg) og fått babyer som ikke er store. Trøster meg med at vekta går fort ned igjen etterpå jeg da.
DK+2 Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Æ e å redd førr å få en stor baby, men d e av andre grunna. Har lagt på mæ 7-8 kg, syns ikkje d e så ille, e 28 uke idag. Har hadd høgt symfysemål (i forhold tell "normalen")dæm siste 2 mnd, så bi spennanes å se på neste jordmortime korsn d har utvikla sæ. Trur æ bi å kreve ny ultralyd førr å måle babyen om det fortsette sånn. Dæm va veldig sløv å notere ned symfysemål, har kun 2 prikka på skjemaet mett, irriteranes, men vi får se korsn d går. Trur ikkje du træng å få en stor baby sjøl om du lægg på dæ, d gjør jo alle, nån meir enn andre. Men du kan vel få en ekstra ultralyd om du e redd? Korsn e dett symfysemål?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 huff ja.. syns sikkert godt siden jeg er spinkel, men nå innrømme jeg får litt panikk med tanke på at h*n inne der skal vokse i kanskje 10 uker til.. huff.. vil babyen beste altså, bare litt hetta her idag..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 rett over det grønne feltet.. så det er litt høyt det og.. skal på UL i uke 32 uansett, så jeg får vel vite mer der.. ikke noe galt siden jeg skal ha ekstra ul, fikk bare tilbud om det hos jordmor.. er høyt SF mål alltid ensbetydende med stor baby??
cec26 Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Hei:) Hvordan er SF målet ditt da.... Det er nok veldig genetisk hvor store barn man får.. og om man går mye over termin... Jeg selv var 3300 og min mann 3500 når vi ble født fikk en gutt for to år siden.. han var 3425.. spiste en stor melkesjokloade + masse annet godteri hver dag i hele svangerkapet og lå på meg 30 kg.. er 1,75 høy og veide 70 når jegble gravid... lå en rute over den røde streken hele veien... Nå er jeg i uke 34, ligger akkurat på den røde streken, har lagt på meg 20 kg... Tipper selv jeg får en baby rundt 4 kg... siden det nummer 2...En vennine av meg var sykelig opptatt av å spise sunt og ikke legge på seg noe særlig... Hun fødte en jente på 4230 for 2 mnd siden... Er det selve fødselen du er redd for? fordi da er detegentlig hodeomkretsen du bør "bekymre " deg for,,,
DK+2 Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Æ e litt usekker på det...fikk 3 mulige alternativ hos jordmor angående mæ. -Stor baby, -mykje forstervann, -lengre på vei enn vi trur. Men d kain jo å være andre grunna, e ikkje bidd skikkeli sjekka akkurat... dæm bære målte å det va over normalen, men vi sku følge opp på neste time.
Josefine78 Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Jeg fødte et barn på 5020 gram og han var 55 cm lang, men ut kom han. Jeg lå også over streken på symfysemålet. Heldigvis var han bare 36 cm rundt hodet. Det var skuldrene som var problemet. Man må nesten bare satse på at de vet hva de driver med på føden.
Felix&Lurifax Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 jeg har fått beskjed fra jordmora mi at jeg har en stor baby i magen . ligger helt i ytterkant av det grønne feltet på sf målene, 29cm. er i uke 29+5 og har lagt på meg ca 6kg. er også litt bekymret for at det skal bli en monsterbaby, men det skal vel gå
Fru Lee Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Nei, det er det ikke. Det kan være mye fostervann f.eks! Jeg er forresten også ganske spinkel 163 høy og var 53kg før graviditeten. Jeg er annengangs, og min datter var 4216 g, 50 cm og 37 rundt hode, når hun ble født. Jeg var, og er, også ganske bevisst på hva jeg spiser, men det hjalp ikke sist, tror ikke det har hjulpet så mye denne gangen heller. Mitt sf mål ligger litt over den røde streken. Legen min sa, når jeg spurte, at noen bare får store barn, mye gener inne i bilde, tror jeg! Nå har jeg termin på søndag, så det er ikke så lenge til jeg får se den lille! Jeg er gleder meg masse! Gruer meg ikke til fødselen i det hele tatt, selvom jeg vet hva jeg går til....... Lykke til iallefall, det går nok kjempebra skal du se:-)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 takk alle sammen. prøve å roe meg ned til ul om en uke.. da får jeg jo kanskje se uansett..
ett til! Skrevet 4. januar 2007 #12 Skrevet 4. januar 2007 en venninnen av meg var skikkelig dårlig under hele svangerskapet,og la ikke på seg mere enn 2 kg tilsammen...leger og jm var bekymret for at barnet ikke var stort nok,men da han kom ut,veide han 3700 gram...så jeg tror ikke du skal bekymre deg for noe du likevel ikke kan gjøre noe med.men jeg er enig med deg,jeg er også bekymret for at babyen skal være for stor,men tror ikke det er noe jeg kan gjøre fra eller til..!
DK+2 Skrevet 4. januar 2007 #13 Skrevet 4. januar 2007 Mitt sf va 27 cm i uke 26, så det e jo uttførr det "grønne feltet", har lagt på mæ 7-8 kg, ska t jordmor 19 januar, så får vi se ka målan e då. Men uansett, andre har jo født onga på over 5 kg, så d må no æ å klare om det sku være en stor baby, men treng ikkje bety det då. E bære litt engstelig av å ikkje vette liksom....
Tommage♀♂ Skrevet 4. januar 2007 #14 Skrevet 4. januar 2007 Jeg var diiiger forrige gang! Gikk opp 24 kg og hadde en svær mage. Tulla som kom ut var 3080 gram og 50 cm, 33 cm rundt hodet=)
bobby - nr 2 i juli Skrevet 4. januar 2007 #15 Skrevet 4. januar 2007 Jeg lå hele tiden langt over det grønne feltet på SF-kurven, og fikk ekstra UL som estimerte vekten til 5 kg ved termin. Det ble derfor bestemt at babyen skulle bli tatt med keisersnitt, som gikk veldig bra. Babyen var 4950g. Hvis dere er redde for å få store babyer, f.eks fordi SF-målet er høyt, bør dere bli sendt til ekstra UL på sykehuset. Mas på jordmor/lege for å få det hvis de er vanskelige. Jeg er normalvektig, og la på meg helt normalt mye i svangerskapet, men store babyer ligger til familien. Lykke til!
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 4. januar 2007 #16 Skrevet 4. januar 2007 uke 26 lå jeg på 29cm, altså ganske langt over det grønne feltet. har ligget relativt jevnt hele tiden... 16cm i uke14 - 21,5 i uke 19 - og 25cm i uke 22+4.... Var på ultralyd der de konstaterte at barnet i u26 målte 14,4% over normalen..... skal på ny ul i uke 32. jeg var 3510g når jeg ble født, min førstefødte veide 3570 og 37cm rundt hodet, barnefaren ganske lik tror jeg. Nå er det barn nr2, og barnefaren var 4900 og 53cm lang. Vi gruer oss!!!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #17 Skrevet 4. januar 2007 hvis du hadde uvanlig stor baby så hadde nok jordmor sett det eller merket det på sf målene.
Mammasin Skrevet 5. januar 2007 #18 Skrevet 5. januar 2007 Husk at når hodet først er ute så kommer resten i en fart..da gjør det forhåpentligvis ikke så mye om barnet er stort eller lite, så spørs det om vi skal håpe på små hoder??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå