Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 jeg og min kjære skal ta danskebåten i helga...lørdag til mandag... magnus på 5 og en halv mnd skal være hos mamma fra fredag til lørdag... herregud..gruer meg skikkelig til å være borte fra han så lenge...! Har skikkelig dårlig samvittighet.... er jeg fæl som drar på en slik tur? huff... Andre som har vært lenge vekke fra ungen sin her eller??
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Det kommer til å gå bra=) Hvis du gruer seg så ille...hvorfor drar du da?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Jeg er 100% sikker på at det kommer til å gå bra!! Kommer sikkert til å gå kjempebra faktisk )) Kos dere på tur )
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2007 jeg drar fordi vi har planlagt dette lenge og fordi forholdet vårt sårt trenger d...
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 JEg er nesten helt sikker på at hun kan stoles på, og like sikker på at det blir kjempekoselig for dere hvis du kan prøve å ikke tenke så mye på hva som skjer hjemme. Ungen blir sikkert dulla halvt i stykker, men det trives de så godt med atte:) God tur
Herkules Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 går sikkert bra. Du vet vel best hvordan han er med andre til å passe i forhold til mat. .Gleder meg til det blir min tur til å være borte en liten tur jeg. God tur ta vare på hverandre dere to også
gerd Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Selvsagt går det bra!!! Det er ikke synd på gutten i det hele tatt!!! - kanskje på deg, men det gjør da ikke noe....
alvefrøken Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Alle er forskjellige, og en må gjøre det som en selv mener er best Siden du har dårlig samvittighet, synes du kanskje ikke at det er helt rett av dere? Så nå kommer jeg altså og ødelegger hele rekken med svar som sier "reis og kos dere, han får det supert"!! Men går det alltid bra? Småbarn og spesielt småbabyer, har helt annen tidsoppfatning enn oss voksne. En natt virker kort tid, men kan det føles lenge for en så liten en. Skjønte ikke helt om dere skulle være borte fra han en natt eller flere...ettersom det sto at moren din bare skulle ha han fra fredag til lørdag. Men selv om gutten overlever det, kan det tenkes at han synes det er fælt å ikke se mamma og pappa på mange dager. Tulla mi er 10 mnd, og har aldri overnattet borte. Det har ikke vært behov for det, og vi føler ikke at det blir rett. Dessuten ammer jeg henne ganske mye enda. Det gjør sikkert ikke du, ettersom du reiser bort. Men gjør som dere føler er best og dere har samvittighet til.
Velve Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 Koooos dere! Gullet får det nok også kjempefint med 100 % bestemoroppmerksomhet! God tur.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. januar 2007 takk for optismismen;)hehe så at jeg hadde skrevet feil i innlegget...d skal selfølgelig stå at han skal være hos mamma fra fredag til mandag... Håper d går bra..d er nok mest synd på meg og ikke pjokken..hehe... Blir i vertfall lenge til neste gang;) hehe men jeg og sambo trenger virkelig å pleie kjærligheten og lade batteriene... Håper denne turen hjelper:)
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 Jeg måtte dra fra mitt lille gullegull da han var 5 mnd, da jeg skulle oppereres i Bergen. Var borte i nesten 3 døgn. Det gikk kjempe bra! Han både drakk av flaska og sov. Jeg som urolig mor hadde det nok verst. Så neida, ikke vær urolig du! Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Dette går nok kjempe bra skal du se! Ha en fin tur! Klemz!
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 4. januar 2007 mamma skal passe han fra fredagskveld til mandagsettermiddag. vi reiser tidlig lørdagsmorgen,må kjøre et godt stykke for å komme til oslo. så velger at han skal sove hos mamma fra fredag av,da slipper vi å vekke han så tidlig. Jeg ammer morgen og kveld,så det er ikke mye amming som går bort. Pumper meg selvfølgelig når jeg skal være borte nå. Men en gang skal jo være den første... d kommer garantert til å være vanskelig å reise bort fra ungen sin uansett alder,vil jeg tro...
alvefrøken Skrevet 4. januar 2007 #13 Skrevet 4. januar 2007 At det er vanskelig uansett alder, er jeg ikke helt enig i. Når barnet er så stort at det skjønner, når en sier at en kommer tilbake, er det nok lettere vil jeg tro. Men alle må gjøre det som de føler blir rett
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 4. januar 2007 jeg mener at ingen liker å reise fra ungen sin uansett hvor gammelt d er...kanskje man ikke tar sånn på vei når ungen er 15 da men....hehe...
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 4. januar 2007 jeg blir foresten 20 år på lørdag * reklamere*:p...d er litt av grunnen til at vi skal reise da...feire littegranne!hehe;p
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 4. januar 2007 #17 Skrevet 4. januar 2007 Å så kozelig da! Gratulerer med dagen på lørdag! Dere må koze dere masse!
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #18 Skrevet 4. januar 2007 tusen takk for d tonjepia;) og takk for innlegget ditt,hjalp ganske mye å lese at jeg ikke er den eneste:)
mai mammaen til to Skrevet 4. januar 2007 #19 Skrevet 4. januar 2007 det kommer nok til å gå bra.. jeg har aldir vært vekke fra datteren min mer enn et par timer (hun er 8 mnd) men det er nok bare meg... en ting jeg tenker på er at du sier du blir 20 år..vært obs på at det ikke er sikkert du får være med..leste om en som skulle reise i helgen som var 22 år og hadde med seg samboeren som var ove 30 år mener jeg... og datteren..men fikk ikke være med siden hun var under 23 år....
*bolla pinnsvin* Skrevet 4. januar 2007 #20 Skrevet 4. januar 2007 Så lenge han er hos noen han kjenner, så går det helt sikkert bra! Gutten vår like gammel som din og han lyser opp hver gang bestemor eller bestefar kommer inn døra. Han har overnattet hos dem flere ganger og det går supert! Jeg må si at jeg synes mødre som er sikre på at ungen har vondt av å ikke se foreldrene sine på to dager er en smule hysteriske (nå mener jeg ikke deg, men andre som har svart på innlegget). Så lenge han ikke har fått adskillesesangst ennå, er nok den eneste dette er ille for deg. Prøv å kose det og trøst deg med at moren din har oppfostret unger før, så dette kan hun!
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 4. januar 2007 #21 Skrevet 4. januar 2007 Ikke`no å takke for! Er bare glad for å være til hjelp!
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #22 Skrevet 4. januar 2007 han er utrolig trygg på andre så blir nok ikke noe problem:) Mamma har oppfostra 6 unger så jeg er ganske sikker på at hun kan tingene sine jah..hehe;) huff nei jeg får roe nervene...hehe..som dere sikkert skjønner så er d ikke ofte jeg er vekke fra han...har bare vært en natt..da var vi på fest..da var han 4 mnd:) d var faktisk da han sov natten igjennom for første gang! hehe:D
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #23 Skrevet 4. januar 2007 nå kommer jeg sikkert til og ødelgge all moroa her med bare reis og kos deg derfor velger jeg og være anonym. Har vært hs i 11,5år,er ikke anbefalt og være vekke fra barna så lenge før de er helt bevisst på hvem som står den nærmest og at dere kan forklare at vi kommer tilbake og evt snakke med de i tlf, det vil si ca rundt 15-24mnd. En av de dummeste tiden og reise på er faktisk (tro det eller ei) når barnet er fra nærmere 6mnd -12mnd da har de beg og bli avhengig av deg, lukten din og det skaper en trygg remme rundt de, blir dere da lenge vekke kan dette faktisk skape uro over barnet,det kan bli usikkert. En natt hadde nok vært greit men her er det da snakk om 3, hadde du vært litt eldre hadde du nok ikke gjort dette. Du kan jo snakke med hs der du bor så får du nok vite at dette stemmer, men for all del her var bare litt fakta, reis og kos dere vist dere føler at de er det rette.
alvefrøken Skrevet 4. januar 2007 #24 Skrevet 4. januar 2007 Takk - helsesøster - det er det jeg mener også
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #25 Skrevet 4. januar 2007 Eg er ikkje enig med HS. Er sjølv firebarnsmor, og barnevernspedagog. Første helga i desember reiste eg og kjæresten min på tur med hurtigruta, var vekke fra fredag til søndag, lillejenta mi var fem mnd og overnatta med mormor.Eg var faktisk på kontroll med ho dagen før eg reiste, og sa til HS at eg gledde meg som en unge til å reise på kjærestetur. Det ho sa til meg var reis, kos dokke og prøv og ikke å tenk på ungane som er heime. Så det vil eg berre sei til deg som har tenkt deg på tur, REIS,KOS DOKKE OG PRØV Å DYRKE KJÆRLIGHETEN. Det er ikkje ungane som slit mest etter savn, men det er vi foreldra som trur at ungane ikkje kan klare seg uten oss. Har mamma og pappa det bra, har ungane det bra også. REIS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå