Gjest Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Brukte babysafe på gutten vår når han var rundt 4 mnd. SLuttet med det, noe som var litt vel dumt. Nå er han over alt i sengen og han klarer ikke å roe seg ned, så i kveld har jeg lagt han i babysafe igjen. Det er IKKE populært. Han sovner men våkner hvert 5. minutt og skriker, han er sinna....hehe. Hvor lang tid tok det før de roet seg i babysafen ? Han er 8 mnd.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Samme problem her i huset om natta! Hvor får jeg kjøpt en sann babysafe? Jeg har vært "overalt" i dag. I natt måtte jeg inn å snu han 6 ganger. Klikker helt for han når han kommer seg over på magen. Men er det trygt? Er det sånn man "låser" fast i senga? *skummelt*
Gjest_1001 Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Hei, jeg brukte min når min gutt var 4-5 mnd så sluttet jeg noen uker fordi han roet seg (han spydde på den en gang og hadde så mye klær å vaske at den ikke ble vasket, og det gikk så bra den natten). Når han var 6 mnd begynte vi igjen, men så ble han syk og spydde hele tiden, så vi sluttet (var bedre om han fikk snudd seg på magen og spydd, eller at jeg tok han utav sengen raskt før det skjedde når jeg hørte at det var på vei til å skje) Nå er han 8,5 mnd, vi tok den i bruk igjen i kveld, det gikk fint, han prøvde å snu seg mange ganger. Det har egentlig ikke vært et problem å legge ham før nå, siden nå har han begynt å reise seg i sengen. Kommer sikkert ikke til å bli populært i morgen tilig, eller kanskje i natt :s Btw når han var mnd var han skikkelig sint når jeg gjenninnførte den. I dag var han så trøtt at han ikke gadd å tenke på den.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Har ingen erfaring med å begynne såpass sent,men har brukt siden han var 4mnd selv. Da var han overalt i senga og fikk ikke sove. Har prøvd enkelte ganger uten,men den ene gangen endte med at han lå med beina mellom sprinklene over sprinkelbeskytteren.. Kjøpte min på baby utstyrs butikk,er sånn som har seler under sengebunn og festes i posen Aldri vært noe problem her hvertfall,føler meg mye tryggere med enn uten nå som han er så veldig aktiv hvertfall. Viktoria (fikk gutt) Han roer seg vel etterhvert hvis han skjønner at han ikke slipper unna på en måte? Har du prøvd med bare posen og ikke spenne han fast?
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Måtte inn å feste av snoren, så nå ligger han kun i posen. Og nå har jeg ikke hørt et pip på en stund. Svak, er jeg....hehe. Skal feste snoren på posen igjen i morgen, eller i løpet av natten (om han er urolig). Skjønner ikke hvorfor jeg sluttet med babysafe så tidlig, jeg visste da at han ville bli mer aktiv..... Nei, jeg får venne han til det nå før han begynner å stå i senga. Nå setter han seg opp hele natta og kryper rundt. Ser ut som han ikke har kontroll over hva kroppen gjør. Han er skikkelig trøtt men allikevel så setter han seg opp og kryper rundt. Føler meg heller ikke trygg i tilfelle han havner under dyna og får panikk.
Me myself and I Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Vi startet med babysafe nå som gutten er 7 mnd, har vel brukt den siden jul... Og ingen klaging. han sover myyye bedre og klarer ikke å snu seg:) Han har ikke protestert en gang på den.. og han ligger med den hver natt:)
m-mamma Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Vi begynte rundt 6 mnd alder. Måtte slutte nå 8,5 mnd fordi han, til tross for at jeg tror den var stram nok, klarte å snu seg i den i jula. Da ble jeg livredd, og vi tok den vekk. Han er utrolig sterk. Nå snur vi han en del hvis han roper. Ellers sover han både på siden og magen, og det tar jeg med ro ettersom han klarer å snu seg tilbake selv også. Tror det er viktigst at de ligger på ryggen når de er helt små.
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Er ikke bekymret for at han ligger på magen, men både han og jeg blir så slitne av at han er helt propell i senga. Er mange oppvåkninger i løpet av natta
Clementine Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 Ikke vet jeg. Dattera vår er snart 8 mnd og står å hyler i sengen flere ganger hver natt. Lurer fælt på om jeg skal begynne med babysafe vi også. Problemet er at hun sover best på magen (sover egentlig ikke godt i det hele tatt, men kan sove opptil 3-4 timer i strekk om natten når hun ligger på magen), så å binde henne fast i ryggstilling tror jeg kan bli enda mere søvnmangler på oss foreldre. Har det tungt nok fra før. Mamma mente vi bare burde la henne hyle til hun legger seg ned og sovner igjen (les: ramler sammen) men det har jeg ihvertfall ikke hjerte til. Hadde vært interessant å lese om andre i samme situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå