Gå til innhold

Hvordan skjer en SA?


Kanutte og prinsen

Anbefalte innlegg

Kommer det snikende sånn over dager med småblødninger, eller bare styrtblør man sånn plutselig?

 

Er jo litt bekymret for at dette skal skje, for virker som det er så mange som mister!

 

Hadde jo vært typisk at noe sånn skjedde på jobb eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke mista selv, men venninner som har gjort det sa at det startet med småblødninger som økte på med smerter og mere blod etter noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke skremme noen, men skjoenner godt at noen lurer. Det er jo veldig mye snakk om det her inne, og det er kanskje verre aa ikke vite hva som skjer. Men husk--smaabloedninger trenger ikke aa bety SA, det kan ogsaa vaere helt vanlig aa bloe litt.

 

Tror det er veldig forskjellig fra person til person--men for meg var det slik at jeg hadde konstante kramper lenge--helt fra jeg skulle faatt mensen og frem til et par uker etterpaa. Krampene ble verre og verre, men ingen bloednigner kom. Saa fikk jeg time hos legen fordi jeg var bekymret, og paa GU saa hun at jeg hadde begynt aa "spotte" litt. Samme kvelden begynte jeg aa bloe--det var omtrent som en tung mens. (Da var jeg i uke 6 og det er sikkert mer hvis man har kommet lenger.) Bloedde sterkt i ca 3 dager--og saa ble det mindre og mindre. Det varte i ca. 9 dager.

 

Slik var det for meg, men det er sikkert forskjellig fra person til person. Husk--kramper kan ogsaa vaere normalt--men tror det ofte er litt annerledes hvis de blir verre og verre og er der hele tiden. Slik var det i allefall for meg. Naa er jeg gravid igjen, og denne gangen er det veldig annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er individuelt.

Jeg spottet ikke, men begynte å blø en morgen. Var da 4+4.

I løpet av dagen blødde jeg kraftig og det kom ut mye slim og koagulert blod.

Jeg blødde til sammen 4-5 dager,de siste dagene ganske lett, tror det kan ha sammenheng med at jeg mistet så tidlig.

 

Og det er ikke så mange som mister i den store sammenhengen!

For de aller fleste går det bra!

 

((klem))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en SA da jeg var 13 uker på vei.gikk på do ene dagen og da kom det rosa på papiret som tiltok og ble til rødt,friskt blod utover kvelden.sånn fortsatte det til neste dag,da våknet jeg med rielignende smerter og blødde mye(!!) mer,og ble tilslutt sendt på sykehus og etter et døgn der måtte jeg ta utskrapning.

men dere som leser om oss som har opplevd dette,om det er her eller andre plasser må ikke bli redd for dette tror jeg varierer fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 sa, begge rundt uke 6. Begge gangene startet med småblødninger. Første gangen vedvarte dette i to uker, før jeg til slutt fikk en styrtblødning. Andre gang blødde jeg bare litt i ca et døgn, før det kom ut en klump. Etter dette var det ikke store blødninger. Hadde kun litt menssmerter begge gangene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de sa jeg har hatt har alle kommet mellom uke 5 og 7 (4 stk ja)

og alle gangene har jeg gått med sinnsyke menssmerter fra dag 1 av svangerskapet (etter ikm da)

plutselig har det begynt å styrtblø mens smertene har tiltatt og til slutt blitt rimelig jævlige.

tro meg, man merker på kroppen når man har sa.

det er ikke noe som skjer i det skjulte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurer på -når du har hatt 4 stk SA -er du så gravid nå...???

Vet noen om det vil si at det er vanskeligere å bære fram et barn etterpå?

Jeg har hatt en SA i uke 5, og tror jeg er gravid igjen nå, men er selvfølgelig bekymra for om det samme skjer igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lioevr 12pp : Jeg må bare få lov til å gjenta meg selv. Det er ikke alltid man har smerter eller blør mye ved en sa. Dette har jeg selv erfart to ganger. Har man blødninger vil jeg anbefale å kontakte lege. Vil ikke drive skremselspropaganda, men første gang jeg hadde sa trodde jeg ikke jeg hadde det. For jeg hørte at det skulle gjøre så sinnsykt vondt. Og at man ville blø masse. Her uteble det, foruten litt mensensmerter.Og andre gangen blødde jeg knapt en gang. Men borte var spiren, for fostersekken var tom.

 

Olho: Har ikke hørt at det skal være noe vanskeligere å bære frem et barn etterpå. Men klart, man er jo litt ekstra bekymret. Jeg har nå gått igjennom 2 sa tett på hverandre, og har nå blitt gravid igjen. Men jeg satser alt på at det skal gå bra denne gangen. LYKKE TIL!!! Håper alt går bra for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for delingen av erfaringer alle sammen. Synes det er litt godt å vite hva som kan skje jeg, sånn i tilfelle. Vi vet jo alle at dette faktisk skjer for ganske mange, og tror det er verre å være fullstendig uforbredt!

 

Føler imidlertid alt går kjempefint her - merker egentlig ikke at jeg er gravid engang, bortsett fra litt småkvalme =) Men er jo bare i slutten av 5. uke da. Syses imidlertid det er litt skremmende også da - for blir litt redd for at det ikke er noen der inne alikevel... hehe.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...