Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Hva mener dere er vanlig å legge ei lita tulle på 2 mnd?? spurte på helsestasjonen, å det eneste jeg fikk lirka ut av hun var at hun gikk å la seg med meg... foreløpig har hun ikke sovnet før 11...
Martemoren Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Hvis barnet er friskt trenger det ca. 16 timer søvn i døgnet. (jeg mener at ti timer bør forbeholdes natten-i allefall 8)Finn en fast leggetid og HOLD DEG TIL DEN. jeg mener at jo raskere du får tulla inn i rutiner, jo enklere blir det for deg, og jo tryggere blir barnet. er ikke noen leggetid som er "Riktig" men tenk på når du vil ha kvelden for deg selv og hvor lenge hun sover. (kanskje klokken 2100?)ta en ukes tid og skriv nedhennes søvn blogg. hvor lenge og når på dagen. finner du et mønster? etterhveert kan du justere på det, og barnet blir som en klokke. Min gutt er 5 mnd. han sover ca 3 timer på dagtid, og 12 timer i strekk på natten.(20.30-08.30)han våkner og sover på så og si presis samme klokkeslett hver enste dag. Og han er blid og fornøyd. Jeg anbefaler å lese Anne Wahlgren sin søvn bok.Hun har andre metoder enn skrikemetoden, så barnet koser seg og prater seg i søvn, i stedet for å gråte seg ensom inn i natten. Selvfølgelig anbefaler jeg deg å stille deg kritisk til hennes personlige oppfatninger om at babyer sover best på magen(legg barnet på rygg mht krybbedød) men les boken (eller søk på internett) og ta den som en inspirasjon. Hjemme hos oss er det bare koselig å legge barnet, og vi har hele kvelden for oss selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå