Gjest Skrevet 5. januar 2007 #26 Skrevet 5. januar 2007 Beste svaret jeg har lest i denne diskusjonen! Synd du er anonym da..
Twins i magen <3 Skrevet 5. januar 2007 #28 Skrevet 5. januar 2007 Kunne ikke falt meg inn, redd nok som det er at noe skal gå galt i svangerskapet, om jeg ikke skal bidra til det selv. Var noen som sa til meg på fest i jula at det ikke var farlig å ta et glass, men det driter jeg i. Kommer ikke til å drikke en dråpe.. godt med vann eller farris også
Coolmommy**080607*overtid* Skrevet 5. januar 2007 #29 Skrevet 5. januar 2007 Ingen vits i å drikke vin eller annen alkoholholdig drikke vel.) mnd er ikke så lang tid heller.Snakket med jordmor i dag om dette og hun syns det er rart at noen har fått anbefalt av jordmødre å drikke vin pga lav blodprosent.Alkohol er ikke bra uansett hvor små mengder man drikker PUNKTUM!!!!!!!!!
Micca81 Skrevet 5. januar 2007 #30 Skrevet 5. januar 2007 Hei! Jeg har det sånn at jeg en sjelden gang har lyst på et glass baileys med is. Tok et lite glass på juleaften og koste meg med det. En venninne av meg ble gravid som 17 åring og ble ikke klar over det før hun var 6 mnd på veg. Hun festet frem til da, uten at barnet tok noe skade av det. Jeg sier ikke at man skal drikke seg full, men et lite glass en gang i blandt tviler jeg på skader noen..... Men selvfølgelig er det ikke verdt risken dersom den lille skulle bli skadet.
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 5. januar 2007 #31 Skrevet 5. januar 2007 akkurat det at en ikke merker en blir gravid har i liten tro på.må merke det på en eller annen måte..magen blir hardere,bevegelser,mens o.l...
Micca81 Skrevet 5. januar 2007 #32 Skrevet 5. januar 2007 Det er sant nok. Jeg tviler også på dette. Mulig det ble fortrengt siden det hele skjedde på fest, one night stand...... Men hun vokste opp i den "perfekte" familie, og slike ting kunne jo ikke skje dem. Nok om det. Men helt utrolig at den lille jenta kom ut helt uskadet. Faktisk en av de fremste i klassen nå. Jeg mener fortsatt ikke st folk skal drikke under grviditeten, men tror ikke et glass en sjelden gang skader noen. jeg er også veldig redd det skal skje noe med det lille nurket mitt, men noen ganger føler jeg at ting er så hysterisk.
vero86 Skrevet 5. januar 2007 #33 Skrevet 5. januar 2007 forstår faen ikke hva som er problemet med å være avhold i 9 måneder!! ærlig talt. Man vet ikke hvor mye som skal til,og selv om barna er normale når dem blir født så har det vist seg (med forskning!) at barna kan få problemer som lære og konsentrasjons vansker når dem blir eldre! Det er ikke snakk om et glass og to, det er snakk om å ta hensyn.Det sier seg selv at når man er gravid så er man avhold...Kjenner ei som dopa seg under svangerskapet, hun fødte en "normal" sønn, er det dermed sakt at da kan man bare dope seg? Barnet "trenger" jo ikke å bli skada. Nei, ble overaska når jeg ser så mye slike holdninger.......
vero86 Skrevet 5. januar 2007 #34 Skrevet 5. januar 2007 "Hei! Jeg har det sånn at jeg en sjelden gang har lyst på et glass baileys med is. Tok et lite glass på juleaften og koste meg med det. En venninne av meg ble gravid som 17 åring og ble ikke klar over det før hun var 6 mnd på veg. Hun festet frem til da, uten at barnet tok noe skade av det. Jeg sier ikke at man skal drikke seg full, men et lite glass en gang i blandt tviler jeg på skader noen..... Men selvfølgelig er det ikke verdt risken dersom den lille skulle bli skadet. " Svarer på dette jeg! Men barnet KAN bli skadet av det senere. Man kan ikke si, hun ble ikke skadet,da er det ike farlig. Men det er bra at du ikke mener at det er verdt risken;)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #35 Skrevet 5. januar 2007 Jeg har en venninne som er gravid og bor i Paris. Legen hennes sa at hun ikke skulle drikke mer enn 2 glass vin om dagen, ett til lunsj og ett til middag. Når de fleste av jentene her inne lå i sin mors liv fantes det ikke noen regler hverken på kosthold eller alkohol/sigaretter under graviditeten. Min lege sa at man skulle være veldig forsiktig første 3 mnd. men når alle organer er ferdig kunne jeg hygge meg som vanlig, og ta et glass hvis jeg har lyst på det. Jeg tror det viktigste er at man har et avslappet forhold til at man er gravid, ellers blir det en lang ventetid.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #36 Skrevet 5. januar 2007 Det er bare tull!!! De har jo nettopp gått ut med advarsler i Frankrike også. Jeg skjønner ikke jeg, er det ikke sunn fornuft som forteller oss at alkohol i svangerskap umulig kan være bra? Det er tross alt et lite liv som vokser inni der, og som deler mors blod. Alle disse "det gikk bra med den og den" kommentarene blir for dumme. Det er faktisk påvist at det er mer skadelig for et foster med alkohol enn andre rusmidler, f.eks. heroin. Pga skadeomfanget. Ikke at jeg oppmuntrer til bruk av noen av delene....... Hilsen en som ble født med lav fødselsvekt og fikk lungebetennelse den første leveuken. (tror ikke det har null sammenheng med min røykende mor)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #37 Skrevet 5. januar 2007 Slapp av litt da, dette er jo bare utveksling av hva man har hørt og fått beskjed om. Det er jo ikke snakk om å drikke seg dritings, men jeg tror ikke det er sundt å ha et så anstrengt forhold til at man er gravid heller. Og hver må få velge og slippe å gå rundt med klump i magen fordi man kanskje har drukket et glass vin en kveld!
Cam_gutt_4_6 Skrevet 5. januar 2007 #38 Skrevet 5. januar 2007 Poenget er vel det at det ikke er "anstrengt forhold til å være gravid" å holde fosteret unna alkohol! Jeg mener at det er toppen av egoisme å ikke klare å avstå fra alkohol og røyk i de månede det står på, men føler meg absolutt ikke hysterisk. Selv var jeg en uke i Frankrike med godt med vin hver dag. Testet negativt før jeg dro, og positivt da jeg kom tilbake! -Det er noe jeg må leve med, og jeg har ikke tenkt å la det ødelegge meg! -Jeg tok virkelig alle forhåndsregler, følte jeg. -Men jeg ville aldri med vitende vilje tatt denne risikoen, av hensyn til utviklingen og mulige sen-skader på barnet! Gjort er gjort, men når man vet bedre, så er det vanvittig egoistisk å fortsette..
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 5. januar 2007 #39 Skrevet 5. januar 2007 Jeg tok 1/2 glass champagne på nyttårsaften og det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Utover det vil jeg holde meg borte fra alkohol i svangerskapet. Det frister faktisk ikke engang...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 5. januar 2007 #40 Skrevet 5. januar 2007 Jeg har over hodet ikke noe "anstrengt forhold" til at jeg er gravid, bare fordi jeg holder meg unna alkohol. Synes man det er anstrengende å holde seg unna alkohol i ni mnd burde man søke hjelp.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #41 Skrevet 5. januar 2007 Hmmm.... Godt vi alle har våre meninger og bestemmer over oss selv. Jeg er nemlig ikke alkoholiker fordi jeg tok et glass svakvin på juleaften og kanskje tar et til i løpet av svangerskapet.
tvillingmamma82 Skrevet 5. januar 2007 #42 Skrevet 5. januar 2007 Jeg synes ikke det er verdt å ta sjansen!
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 5. januar 2007 #43 Skrevet 5. januar 2007 - Synes man det er anstrengende å holde seg unna alkohol i ni mnd burde man søke hjelp. - Kunne ikke sagt det bedre selv jeg c",)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #44 Skrevet 5. januar 2007 alkohol er en av de farligste stoffene du kan få i deg som gravid fordi fostret klarer ikke skille ut giften slik som leveren vår klarer slik at det blir ren gift som går i blodet til barnet! jeg ville aldri utsatt barnet mitt for det, men andre får gjøre som de vil ikke mitt problem det......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå