Gå til innhold

Brukte dere lang tid på å bli gravide?


mor07

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd i 8 måneder nå, og begynner å bli rimelig lei nå. Føler at jeg aldri kommer til å se krysset på graviditetstesten.

Noen forslag til hva vi kan gjøre for å få det til i januar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte opp mot et aar, og jeg begynte aa fortvile. Tror ikke vi gjorde noe spesielt den maaneden det klaffet, bortsett fra at det var min foerste maaned med akupunktur. I tillegg hadde samboer da tatt sink og selen i 3-4 mnd. Vi hadde nemlig faatt beskjed om at svoemmerne hans var litt treige av seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klaffet på første forsøk! Begynte å ta folat i oktober og i november var der 2 streker. Trodde det kom til å ta mye lenger tid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja.......ha sex 2 uker etter mensen! Få orgasme etter ham,- da suuuger du til deg spermiene! Hvis ikke dette funker,- prøvd eggløsningstester? Du er fertil bare et par dager i måneden, det er ikke mye. Neste steg, er å sjekke spermiene til mannen din.......

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt i 2 pp:) gjorde ingenting annet enn å ha sex i de dagene jeg hadde el. ingen el-testing,temping eller annet.

 

Håper den sitter snart for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang brukte vi over et år. Denne gangen ble jeg gravid nesten med en gang. Jeg vet ikke om jeg har andre gode forslag enn å finne ut når du har eggløsning slik at dere kan "være litt aktive" rundt den/ de dagene:) Hvis du har brukt p-piller i mange år kan det ha innvirkning. Tror det kanskje var det som gjorde forskjellen hos meg. Vet det er vanskelig, men prøv å være tålmodig:)) Du må i hvert fall IKKE tenke at du ikke kan bli gravid. - Det er vanlig at det tar tid. Hilsen snart 2 barnsmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid på første forsøk! Helt utrolig. Etter nesten 10 år på p-piller. Tips til deg: kjøp clear blue eggløsningstest på apoteket, den digitale er veldig fin, men litt dyrere. Enkelt å bruke! Den viser når din eggløsning er på vei. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta me p-pille ætte over 2 års bruk, blei gravid 2-3 mnd seinar, i den mnd vi nesten ikkje hadde sex (pga jobb), så va vældi gla då æ fant d ut =) Glæde mæ sånn t å bi mor førr første gång!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første forsøk. Trodde det skulle ta mye lengre tid, så ble litt overrasket når jeg oppdaget at jeg faktisk ER gravid =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde det kom til å ta minst et halvt år, men da tok jeg grundig feil. Jeg sluttet på p-pillene i slutten av august, og ble gravid et par uker etterpå. Lykke til alle prøvere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid 9 dager etter jeg tok ut spiralen...

Gikk "sviinfort" :)

 

Synd virkelig synd i dere som strever og strever med dette, er veldig klar over hvor priviligiert jeg er som var så heldig å bli gravid med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel en av de heldige vi da...første forsøk første gang - etter 8 år på p-pillen, og andre forsøk denne gangen...

Jeg drakk salviete og tok ginseng den perioden vi ble gravide + hadde sex ca annhever dag hele syklusen og målte tempen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...