Gå til innhold

Orker ikke mer skriking når hun legger seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne har dere hørt ganske mange ganger før...

Jenta mi på 5 mnd er et MARERITT å få til å legge seg. Hadde jobba med sovinga hennes i over en måned - så kommer svigers og plukker henne opp da jeg er i ferd med å legge henne i jula! Så nå er det pån igjen, hun skriker seg rød og blå, tårene triller(på meg og...) og det tar minst en halvtime å få henne til å sove, og da hun har skreket seg tom for energi, ligger hun noen sekunder, så er det pån igjen tjue ganger.

Var på barseltreff i går og damene var vitne til legginga. Av dem fikk jeg inntrykk av at jeg var "bløt" som var inne hos henne(la henne på eget rom) hvert 5. min. Egentlig har de ikke noe med hva jeg gjør.

Men uansett, hva synes dere jeg skal gjøre? Jeg orker ikke denne skrikinga hennes, jeg får så vondt av henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe problem å leggehenne om kvelden/natta,forresten.

Skrevet

Nå vet jeg ikke så mye om din situasjon da. Og er absolutt ingen ekspert på søvn overhodet!! Men det som slo meg da jeg leste begge innleggene dine, var om hun egentlig er trøtt når hun skal legges på dagtid? I og med at hun er grei å legge om kvelden mener jeg? Hva med å la henne være oppe en time lenger, og evt. legge henne et annet sted. Min gutt vil bare sove ute på dagtid. Nytter ikke å få han til å sove inne, da er det bare tull og tøys og våkner straks. Men finner jeg frem vogn og vognpose og pakker han inn så sovner han omtrent i det han kommer i vogna... Sover så mye bedre i frisk luft. Jaja, bare noen tanker fra meg.. :) Men ja, jeg skjønner at du ikke vil la henne ligge å skrike alene så lenge, jeg synes ikke du er bløt, synes ikke at babyer under 6 mnd skal skrike alene i det hele tatt jeg da.. men nå har jeg hatt en som ikke har skreket så ille heller, vet jo ikke hvordan det hadde vært om han hadde skreket mer...

Skrevet

På dagtid er det ofte greit og ha en annen plass en sengen og rommet og legge henne på når det er sånn. Hva med og legge henne i vogn på dagtid?enten gå tur til hun sovner eller ta vognen inn rett og slett. Har vert hs i 7år og det er en metod som vi ser funker bra for mangen. Pleier hun sove greit i vogn til vanlig? Du gjør absolutt det rette med og gå inn og vise deg hvert 5 min, det skaper trygghet.

Skrevet

Jeg ville prøvd å vente med leggingen til hun er trøtt, når hun protesterer så voldsomt høres det ikke ut som hun er så veldig trøtt - evt. er hun overtrøtt og bør legges før? Er du veldig opptatt av å legge henne på et gitt tidspunkt hver dag? Det tror jeg ikke fungerer så bra for alle. Jeg legger jenta mi om dagen når hun virker trøtt (3 mnd), hvis hun ikke sovner iløpet av noen minutter tar jeg henne bare opp igjen og prøver igjen litt senere. Hun sover også mye bedre i vognen, jeg er som regel ute og farter midt på dagen - hvis hun sovner i vognen sover hun som regel 2-3 timer i strekk. Hvis vi bare er inne våkner hun mye lettere, og sover kortere. De fleste babyer skifter rytme på soving mange ganger før de blir "store" - regn med det og ta det som det kommer. Jeg syns ikke du skal orke skrikingen, ta henne opp og prøv å få henne til å sove når hun er rolig.

Skrevet

Jeg triller henne normalt i søvn på dagtid, men prøver å legge henne i senga en gang om dagen. Er ganske konsekvent på at hun ikke skal sovne i fanget. Jeg føler bare at hun er såpass gammel nå, 5 mnd, at hun bør venne seg til det...

Skrevet

Kanskje hun ikke har behov for så mye søvn på dagen??? Du trenger jo ikke å tvinge henne til å sove vel? Hvor mye sover hun tilsammen på dagen? Her i huset soves det bare 1-1 1/2 time på dagen...

Skrevet

Hun er trøtt. Gnir seg i øynene og gjesper, så det er ikke problemet.

Føler at jeg gjør alt "etter boka" også, har gode kveldsrutiner som gjør at hun sovner om kvelden, men vanskelig å finne de samme rutinene på dagen.

Det er fint å høre at det er flere som synes det er greit å la babyen sove uten skriking. En har jo stort sett tro på at det en gjør selv er riktig, men jeg blir alltid litt i tvil hvis jeg får den minste motsigelser til det.

Skrevet

Hun sover 2 timer om dagen, kanskje 3.

Skrevet

Jeg gidder ikke legge gutten min jeg hvis han er sånn. Da får han heller sitte i armene mine å bli så overaktivisert at han til slutt sovner uansett...

Ingen dager er like for ungene heller, så for meg er det viktigst at gutten sover om natta, også tar vi fridager hvor jeg bare tenker ro for guttungen og da sover han godt i vogna mens jeg triller han feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...