Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 vi skal starte nå, tenkte på tips i forhold til dusj av mor/barn og stell/påkledning..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 barna trenger ikke dusje før de er over 1 år, tror jeg det var... det er stellematte i garderoben, iallefall der jeg går, og det er bare å spørre en av de andre mmamane om de kan se etter to minutter mens du dusjer, så kan du se etter hennes baby etterpå. ellers kan du gjøre som jeg (og de fleste andre jeg går sammen med), snuppa mi er i garderoben med pappa`n sin =)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 jo, det er lurt å ta med to håndkler til babyen, fordi det ene pleier å bli gjennomvått, og da blir det kaldt. er mye kallere i garderoben enn i hallen...
♥Tiny Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Greit å ta med et par ekstra håndklær som baby kan ligge på og tørkes med. Også greit å ha med seg en leke eller liknende som kan avlede littegranne oppmerksomhet mens du kler på deg.
mai mammaen til to Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 du må jo nesten dusje babyen og? må jo dusje av den kloret... vi fikk beskjed om at vi ikke måtte bruke såpe og kremmer etterpå..vent med det til dagen etter sa de til oss der vi går har de familie kabin heter det.så der kan både mammaen og pappaen og babyen skifte sammen... så da pleier jeg å dusje med henne så leverer jeg henne til pappaen..så går jeg i dusjen og dusjer meg og deretter inn igjen til dem.. ellers så kan det jo være lurt å ha med seg bilsete med tisselaken i.sånn at det ikke blir så vått...
Mamma'n til Vilde & Amina Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Dersom både mamma og pappa er med, eller du har med noen andre til å hjelpe deg, er det lurt at den ene dusjer baby'n mens den andre dusjer og tørker seg selv, og tar i mot babyen i et håndkle. Den andre dusjer og ordner seg men den andre ordner babyen. Slik går det litt raskere. Den som dusjer seg selv først, kan jo gå opp litt før av vannet hvis man vil, så sparer man litt tid. Er ofte fullt i garderoben der vi går i hvertfall, så du må ofte vente litt vhis du kommer opp av vannet sent. Derfor kan det bli litt kaldt....
Mamma'n til Vilde & Amina Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Barna behøver ikke dusje før de skal i vannet, men da de kommer opp igjen bør de dusje, fikk vi beskjed om, men det kan sikkert varier hva instruktørene sier....
mai mammaen til to Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 og ja. to håndklær må du ha med..vi bruker alltid et når vi er inne og et når vi skal tørke henne etter dusjen
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 Hei! Jeg pleier å la lillesnuppa sitte i bilstolen mens jeg dusjer. (Kler av henne litt hvis hun har mye klær på da) Har bestandig med noen leker. Da sitter hun der og leker og titter nysgjerrig på de andre Har prøvd å la henne ligge på gulvet med de andre men da ble det hyl da jeg gikk ut av rommet.... Tror at bilstolen er en trygg sone for henne! Så tar jeg med meg bilstolen hennes og alle tingene ut i hallen. der kler jag av henne (har bleia på så hun ikke skal tisse over alt....har gjort det for....hihi) Så sitter vi der kanskje 5min og ser på babysvømminga som er før oss. Snuppa var veldig skeptisk og hylte de første gangene. Nye lyder,lukter og mennesker. Men etter at vi har kommet tidligere og brukt god tid på å skifte på henne og sitte å se litt på først så storkoser hun seg .Hun elsker å bade! Like før vi skal bade så bytter vi til badedrakt på henne. Etter badet så skyller jeg av henne i dusjen som er ute i svhallen. Har ett håndkle som jeg tørker henne med og ett som hun kan ligge på når jeg kler på henne. Hun ligger og koser seg og prater med alle som går forbi. Tar på body og putter henne i bilstolen igjen. Ser at noen ammer babyene sine med en gang de kommer opp av bassenget, lille snuppa drikker litt vann. Så endelig er det mamma sin tur Vi går inn i garderoben og snuppa sitter der i bilstolen sin mens jeg dusjer og kler på meg. Hun leker med lekene sine og koser seg. Når jeg er ferdig påkledd legger jeg henne på gulvet med de andre babyene så hun får pratet litt med dem mens jeg kler på henne. Fordelen med å gjøre det på denne måten er at snuppa er helt tørr og fin når vi tar på resten av klærne.Ser at mange av de andre sliter med å få på strømpebuksa ol. Dette ble langt.... Høres kanskje ut som mye styr men det er det ikke vi koser oss vi Har sett at noen av babyene bli sliten og litt sutrete mens de er i bassenget. Da setter bare mødrene seg på kanten og ammer litt! Alle på babysvømminga har da sett en pupp før så det er ikke farlig. En ting til IKKE STRESS bare kos dere lena
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Vi trenger ikke dusje snupp hverken før eller etter. De anbefalte oss å ikke dusje henne etter pga faren for å miste en glatt baby i flisene der... Hos oss er det lekegrinder barna ligger i mens vi dusjer. Bare tar på badebuksa og håndkle og legger de nedi der. Som flere sier, ha med flere håndklær. Selv så dusjer jeg ikke der etter svømminga, dusjer når jeg kommer hjem i stedet. Mye enklere! Kos dere=) Og du, ta på enkle klær på babyen, de er slitne etterpå og da er det IKKE populært å kle på seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå