Gå til innhold

Spunky...

♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvorfor blir du strippa om du ikke har termin enda?? Spør ikke for å være nysgjerrig altså, men for at jeg er så DRITT LEI, og ønsker en grunn til å "få litt hjelp" til å komme igang jeg og...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er jo innenfor termin 3 uker før og 2 uker etter termindatoen man har fått oppgitt. Så jeg har jo teknisk sett hatt termin en stund.. Jeg ble strippa tirsdag 2.1 på den siste jordmorkontrollen min. Forrige kontroll hadde jeg hos henne 12.12. Fikk henne da til å sjekke modning hos meg. Hun fant da ut at jeg var veldig moden den gangen og hadde 2 cm kort livmorhals. UL-terminen min er 8.1, mens vår termin er 6.1. Vet at denne stemmer pga temping da vi ble gravide.

Jeg har vært veldig plaget med kynnere og masrier sidden natt til 1. juledag. Pga dette har jeg ikke fått sove mer enn 2-3 timer om gangen og vært våken mange timer mellom hver gang jeg har klart å sove. Så jeg var rett og slett utslitt lørdag 30.12. Jeg kontaktet føden for å få sjekket disse riene jeg hadde hatt i flere timer. De kunne ha tatt vannet, siden det viste seg at jeg har 3 cm åpning, 1 cm kort hals og var så moden som syltetøy. Men siden jeg var så utslitt, ble det heller til at de la meg inn og dopet meg ned med 1 sovetablett og petidin. Petidin virker avslappende, også på livmora. Så de riene jeg hadde hatt forsvant for en stund. Fikk sovet litt og dro hjem på nyttårsaften.

Akkurat hvorfor jeg ble strippet, har jeg nok ikke et klart svar på. Men det er nok fordi jeg spurte om det, var innenfor termin og jordmor visste veldig godt hvor mye jeg hadde slitt og gjør det delvis fremdeles. Går rundt her med mine 3 cm. Det har vært snakk om å sette fødsel igang på termindatoen for å hjelpe meg. Får vel vite det til uka. Det vil da være å ta vannet. Inntil da ser det ut til at lillegutt har ddet veldig bra der han er..

Skrevet

Oki...min jordmor ville nemlig ikke sjekke om det var modent engang, og det var 3 dager etter termindatoen min...

LYKKE TIL!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...