Gå til innhold

Hvor lang permisjon skal dere og pappan ha??

currrly

Anbefalte innlegg

Her skal jeg ha 54 uker med 80 % lønn og pappan må dele sin permisjon opp litt pga jobb, så blir litt på sommeren og mest i desember!

Jeg kommer også til å ta 4 uker ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal som deg ha 80% utbetaling, men pappaen er selvstendig og klarer ikke å ta ut permisjon. Vi søkte NAV om overflytting av hans uker til meg, men fikk dessverre nei.

I tillegg har jeg 6 uker ferie jeg tar ut i sommer pluss dager jeg ikke rakk å ta ut i år, som jeg må overflytte til 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du no peiling på hvordan reglene er ang. ferie?

Jeg spurte på anv, men ble ikke så veldi klok.. Ho sa no sånn som at jeg hadde krav på 4 uker og noen dager, og kunne få arb. giver til å skrive at jeg hadde max 10 ferie dager til gode el no sånn, vet du hvordan det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta omtrent et halvt år permisjon fra studiene, og så tar pappaen ut alle de ukene med fødselspermisjon som han kan ta med 100%lønn. Det er vel 29 uker eller noe, tror jeg. Pluss at han tar ferie mens jeg har sommerferie fra skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg misforstått noe tro? Har satt meg opp på 54 uker 80% lønn, men hvis pappan tar sine seks uker, så blir det 48 uker på meg mente sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jensin du har rett! Det er snakk om 54 uker tilsammen på mor og far. Dersom mor tar ut ferie i permisjonstiden utvides permisjonen tilsvarende, men for at mor og far skal være hjemme samtidig må en av dere ha ferie eller permisjon uten lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha alle uker med 80% lønn + 4 uker ferie. pappaen skal ha sine 6 uker, så deler vi resten av våren og sommeren med perm. uten lønn slik at en av oss (og begge når det er ferie) er hjemme til småtten begynner i bhg neste august igjen. dette gjorde vi med 1. mann og var veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha 54 uker med 80% lønn.

Fra august til februar skal pappa ta ut permisjon 1 dag pr uke, og de dagene skal jeg på jobb.

Jeg sparer ferien min til neste år igjen, slik at når jeg begynner å jobbe tar jeg ut 1 feriedag pr uke helt frem til sommeren. På den måten går jeg tilbake i full jobb etter permisjon, men blir allikevel hjemme sammen med lille 1 dag i uka.

Slik har vi lagt puslespillet, bare for å være vanskelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha 54 veker med 80% løn. Tar 5 veker ferie i juni/juli, der pappaen har permisjon i 2 av vekene. Han tar òg ut 4 veker pappa-permisjon i februar 2008. Han skal altså kun ha dei 6 vekene som er far sine. Han har fått tilbudet om å få fleire veker, men syns det er greit slik. Eg for min del er likeglad -då får eg meir tid heime:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha 54 veker med 80% lønn. Eg tar 5 veker ferie i juli/aug og da tar pappaen3-4 veker av sin permisjon. Så tar han 3 veker i nov/des tenker eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...