9nah Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 er det flere som føler seg slik? er idag 15+1 og frem til nå har jeg hatt et fint og problemfritt svangerskap, bortsett fra litt kvalme. kvalem kom først rundt uke 10 på meg, og varer enda. men den er til å leve med. kommer raskt (gjerne utløst av en lukt) og går gjerne raskt over, av og til etter at jeg har spydd da. men har spist normalt hele veien! men de siste dagene har jeg bare blitt fullstendig tappet for energi. sover hele tiden ( i juleferien kunne jeg fint sove 13 timer om natten pluss en time på sofaen eller to i løpet av kvelden), og er bare slapp og keen på å sove eller ligge på sofaen. har vært hjemme fra jobben et par dager nå og. 'skyldt på kvalme og litt forkjølelse', men sannheten er at jeg er bare dødstrøtt og orker ikke tanken på å komme meg opp og sitte på jobb i 8 timer. er vanligvis svært aktiv og trener flere ganger i uken, men det har jeg heller ikke orket de siste 3 ukene. tror ikke det er noe galt med meg altså, men bare stusser over at dette kom såpass sent...har jo lest og hørt om mange som er sinnsykt trøtte og slitne i løpet av første trimester, men jeg er altså snart 4 mnd på vei og har liksom vært mest plaget nå siste par ukene. er det fler som har det sånn? en annen ting jeg er lei er å gå med konstant blodsmak i munnen. har jo lest at man blør lettere i tannkjøtt etc under graviditet, men dette er sinnsykt. spytter knallrødt hver gang jeg pusser tennene, og blør fra nesen når jeg snyter meg. idag våknet jeg faktisk 0430 av at jeg blødde neseblod.
Lone35 =0) Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Jeg er også svært trøtt og sliten for tiden. Må ha ettermiddagslur hver dag. Må tvinge øynene til å holde seg åpne noen ganger. Er selvfølgelig glad for å være kvitt kvalmen og uvelheten som herjet i kroppen en stund, men dette er også ubehagelig.
er en haletudse :) Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Hei Jeg hadde det som deg en liten stund rundt uke 15-18, var helt tappet for energi og følte jeg gikk rundt inne i min egen boble. Legen tok blodprosent og jern lager som viste seg å være helt normalt. Vet ikke hvorfor jeg var så sliten akkurat da men har hørt om mange som oss Gå til lege å mål blod og jern lager.Kanskje kroppen din bare trenger litt ro akkurat nå, om du er kvalm i tilegg er det jo vanlig å bli sliten. Våkner du mange ganger i løpet av natten?, man tror jo ofte at en har sovet lenge, men om du våkner av å måtte tisse el andre ting blir jo søvnen ganske oppstykket og man er fortsatt trøtt. Jeg er i uke 25 nå og kan fortsatt sove i 12 timer om jeg får sjansen , merkelig nok sover jeg berdre om dagen (men jeg våkner iallefall 3-4 ganger pr natt av å måtte gå på do eller at babyen sparker mye).
9nah Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2007 hei tusen takk for svar begge to. hjelper å høre at andre har hatt det likt:-) du haletudse sa noe der gitt; kom på at legen min sa at jeg kunne begynne å ta jern tilskudd fra uke 20 hvis jeg tålte det, for jeg hadde litt lavt jerninnhold faktisk. kanskje det kan være en årsak? men som du forteller om deg selv, sover jeg ganske urolig jeg og. våkner gjerne rundt 04-05 og tror det er tid for å stå opp. av og til er det fordi jeg må tisse men ikke bestandig. kroppen er nok bare litt forstyrret ja. ikke kjent spark enda, men gleder meg til den tid kommer:-) igjen; takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 herregud så deilig og høre at eg ikkje er åleine..... sove er nesten det eneste eg orker for tiden... glad dette er 1 svangerskap.. hadde aldri klart å hatt en liten rundt meg nå...
er en haletudse :) Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Jeg ble ikke sykemeldt da jeg var så trøtt og sliten , men vet at man kan få sykemelding om du trenger det og er helt utslitt. Kan jo være litt lurt for en kort periode, så slipper du å føle deg helt elendig pga tretthet. Det kan jo være du våkner av at babyen sparker inne i deg uten at du kjenner det, om du forstår ,men at kroppen din merker det og "våkner" fordi det er så mye aktivitet Jeg var og er slik som deg, våkner kjempe tidlig og er sikker på at det er morgen, for å så finne ut at kl er 0430! Nå vet jeg jo og kjenner at det er fordi babyen tumler rundt der inne el må tisse, men våknet ca samme tid tidligere i svangerskapet uten å "kjenne" eller forstå hvorfor jeg våknet... Det er sikkert ikke så lenge til du kjenner babyen din sparke I begynnelsen trodde jeg det bare var luft i magen jeg kjente, men skjønte etterhvert at det var babyen. Håper du snart blir mer opplagt, med el uten jerntilskudd
9nah Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2007 Takk, haletudse:-) kommet meg på jobb i dag og bestemt meg for å se an formen over helgen før jeg eventuelt bestiller legetime. hmm, kanskje det er pga nattlig aktivtet i magen ja at jeg våkner...? litt kos å tenke på det i såfall. nå er det heldigvis bare 3 timer igjen på jobb. svir i øynene her etter nok en natt med elendig søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå