Lillejenta18 Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Jenta mi har HD og bruker frejkas pute.. Kan hun da ligge på magen? Barna bør jo få ligge litt på magen hver dag for å trene nakke og rygg..
clio Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Fysiotrapueten som datteren min bruker sier følgende: Puten skal av minst fire ganger om dagen, og ligge på magen. I tillegg gjorde vi øvelser. Så at du var inne på tråden fra i går. Der ble ulike ting debateret litt. Jeg har et barn som bare har trent . det finnes flere. De har blitt friske de også. Vet at andre har fått beskjed m at puten ALDRI skal av.
Leola Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 så vi kan trygt ta av puta noen ganger om dagen for å trene litt?
clio Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Etter det jeg har fått vite JA, etter det andre her inne har fått vite: NEI. Men regner med at siden Ute Imhof fikk igjennom at putebarn ved AHUS skulle av med pute fire ganger om dagen og trene, så regner jeg med at det ikke er skadelig. Og som tidligere sagt, jeg brukte pute i kun 2 uker......Har du forresten forsøk å ringe Barneklinikken? Så på hjemmeside at de kunne lære opp fysioterapeuter andre steder i landet også. Hvis du er usikker på om du kan ta av puten, ring og snakk med Ute. I de to første ukene tok jeg alltid av puten når babyen min skulle ammes. Hun klarte ikke å spise med puten på.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Vi fikk beskjed av fysioterapauten på sykehuset at puten kun skal av ved stell. Men derimot skal man bruke lang tid på stellene! Er viktig for barnet å få nærhet, kroppskontakt, osv. Vi fikk da også beskjed om å legge henne på magen for å trene nakken (uten puta, men som en del av stellet) Hun kan også ligge på magen og trene når puta er på. Sørg da bare for å "bygge" opp overkroppen slik at den kommer på samme høyde som det puta er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå