Gå til innhold

Legger man på seg mer i andresvangerskap???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg er gravid med mitt 4. barn. I mine 3 første la jeg på meg 15kg- 16kg og 15kg. Så hos meg er det ingen endring i vekta før fødsel. Men etter fødsel har jeg alltid tatt av meg 20kg ,men i et økende tempo for hver baby.Første gangen tok det 3 mnd og sist gang tok det 3 uker!! Vet ikke om dette hjelper, men jeg ønsker deg likevel lykke til!

jeg la på meg det samme både første og andre svangerskap, 15 kilo. I dette svangerskapet vet jeg ikke hvor mye jeg har lagt på meg,men tipper seks kilo. er i uke 21 nå.Første gang gikk jeg ned 20 kilo etter 4 måneder, andre gang gikk jeg bare ned 10 på 6 mnd, før jeg ble gravid igjen.Håper på at kiloene etter dette svangerskapet forsvinner fortere.

eg orka ikkje tanken på å legga på meg so mykje no. eg lågg på meg 10 kilo forrige gang med då var utgangspunktet litt bedre enn no. i måro skal eg til treningsveileder på SATS. no er eg so trøtt og slapp at eg må komma i litt bedre form. Er i veke 7 og klærne er begynnt å bli for små.. Korleis skal dette gå!! :)

Annonse

Ingen automatikk i det.

La på meg 15 kg med nr 1,og 4 kg med nr 2...

Har hittill ikke lagt på meg noe med nr 3, er 16+1.

Hvis du er veldig trett og slapp, bør du lytte til kroppen din og hvile mer, man blir slik i graviditeten for å passe på den lille spiren. Når du er klar for det, kvikner du til og greier å være aktiv igjen.

:)

Jeg la på meg 12kg de første 12 ukene med den første. Nå da jeg var i 12 uke hadde jeg kun lagt på meg 6 kg. La på meg 17kg i alt med den første men gikk kun 15 kg ned før jeg var gravid igjen. Nå har jeg 5 kg igjen før jeg veier like mye som med nr 1. Men har da dessverre også 17 uker igjen. Blir spennende å se hvor mye jeg kommer opp på nå. Vil helst ikke legge så mye på meg men vi får se. Har lagt på meg annerledes nå enn med forrige. Da var jeg større i lår og rumpe enn nå.

Jeg har lagt på meg mindre og mindre for hvert svangerskap!? Første gang la jeg på meg 18-20 kg, andre gang litt i overkant av 12 og denne gangen styrer jeg imot ca 9 kg! Jeg syns egentlig det er litt lite denne gangen og bekymrer meg litt for det, men det er ingen som vil støtte en slik bekymring omkring meg iallefall - ikke legen heller!

Jeg har de to første gangene gått raskt ned i vekt igjen, men om jeg vil restituere kroppen helt og få formen tilbake, må det trening ig gåing og sykling til. Det værste jeg kan tenke meg, er det jeg har størst fare for å bli: slapp og mager..... det ser altså så livløst ut! Så hvert svangerskap og hver kvinne har sine problemstillinger og sine begymringer og alt som følger med. Hovedregelen er at man jo regne med litt innsats og når en først er igang med denne innsatsen, (styrketrening for min del) så virker det alltid mange ganger så greit og lettvindt som en fryktet på forhånd!

Lykketil! Følg kroppen og apetitten, både når du er sulten og når du er mett. Styr kanskje unna for mye søtt og ikke spis deg sprengmett, men heller fler måltid, så får du nok den rette vekta både under og etter svangerskap!

Jeg la på meg ca. 14 kg første gang. Nå er jeg 21 uker og har gått opp 6 kg allerede. Var mye kvalm i starten og spiste jevnt og trutt. Jeg gikk også ned 8 kg "for mye" etter første svangerskap så jeg "føler" at kroppen min også har lagt på seg det den trenger hvis dere skjønner...

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg la på meg mest i 1. svangerskap - og ca det samme i de to neste. Men så var også utgangspunktet helt forskjellig - var tynn før første svangerskap - og ikke fullt så tynn før de to neste ;0). Men jeg har født på omtrent den samme vekten hver gang - altså når jeg når ca 72 - 72 kg føder jeg, ser det ut til!

Hei, jeg la på meg 15 kg med førstemann. Da jeg var på mitt første legebesøk med nr 2 sa legen at det var lettere å legge på seg mer med nr 2, helt opp mot 25kg var vanlig. Jeg ble egentlig litt redd da, for jeg hadde store problemer med å ta av kiloene etter den første fødselen. Men nå er jeg 19+5 og jeg har lagt på meg 1 kilo, og det var ca det jeg hadde lagt på meg på samme tid med nr 1. Så da for bare tiden vise om jeg legger på meg mer nå.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...