Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt sto bra til med den lille- som forøvrig lå så lavt i magen at det var veldig vanskelig å få målt. Dette var kombinert med en voldsom aktivitet fra babyen! Men det gikk til slutt og det viste seg da at jeg er en uke kortere på vei enn antatt og at vi venter ei jente!!! Kjempegøy:-) Hele familien er i hundre- alle var sikre på nok en gutt! Dette blir den første jenta blant 13 gutter til sammen på de to sidene av vår familie.

Ny termin er 5.juni.

Ellers fikk jeg vite at jeg kan ta phenergan også i tredje trimester og at så å si alle, også de med ekstrem svangerskapskvalme, blir hvertfall bedre utover mot tredje trimester. Jeg vil antagelig ha lett for å kaste opp hele tiden, men vil antagelig bli mye bedre enn det jeg er nå.

Så fikk jeg også avklart at jeg skal få vekstestimering og oppfølging mot slutten av svangerskapet- gutten min var veldig stor og det ble en vanskelig fødsel. Så nå føler jeg meg veldig beroliget på det punktet også!

Alt i alt en flott dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott da!!! Sikkert godt å få høre at kvalmen avtar etterhvert nå...Har bare vært moderat plaget, og det var mer en nok for min del...

Har også vært på ultralyd i dag, ble flyttet frem 5dager så har fått termin 24.mai.

Her kommer det en liten bror =)

Skrevet

Så gøy at det ble jente da!! (ikke at det har såå mye å si da...sånn at det er sagt;)

Deilig å se at alt er bra tenker jeg..?:)

Gleder meg masse til min UL og nå...Venter på time...

Skrevet

Så bra:-)

Jeg har også vært på UL i dag og minsten hadde også en voldsom aktivitet, så jordmor hadde vanskelig for å få målt her også. Men alt så kjempefint ut og var som det skulle.

Litt vanskelig å se kjønnet, men JM kunne med stor sikkerhet si at det er en jente..

Fikk kun et bra bilde, da aktiviteten og bebyen var såpass stor at det ikke var så lett.

Terminen ble flyttet 2 dager frem til 20. mai.

Skrevet

Ja vår UL tok hele 4 timer! Den første som undersøkte meg syntes magesekken til fosteret var så liten at hun ba en annen dame/jordmor komme inn. Etter dennes vurderinger fikk vi ytterligere to spesialister til å se på fosteret. Nå hadde vi to tre pauser mellom disse og ble flyttet fra rom til rom flere ganger. Den siste som så på fosteret, en av nordens beste innen fostermedisin, sa han trodde ikke det var noe galt, men i verste fall kunne det være en innsnevring på spiserøret, noe som lett kan repareres uten varige men'.

Huff, som dere skjønner så var det ikke bare spennende av det positive slaget i dag. Vi fikk vite at det blir en lillebror da, men det er "kun" dere som vet det, ikke slekta. Dem vil vi holde på pinebenken. He he..=0)

Skrevet

Uff, da hørtes ikke trivelig ut... Men godt at det ikke var noe galt til slutt. Men sikkert ekkelt for dere mens det holdt på alikevel.

koselig med en liten gutt da:-)

Skrevet

Ååååååå...

så gøy å høre på alle dere som har vært avgårde...

Så heldige dere er, å så fantastisk det høres ut...

Gleder meg selv... når jeg våkner i morgen er det kun 11dager igjen=)

Skrevet

Jeg var også på UL idag. Alt så bra ut og vi venter en gutt:)

Terminen ble flyttet to dager fra 6. til 4. juni. Kjempegøy å se vesletassen sparke, bevege armene og åpne munnen:)

Skrevet

Heia og gratulerer! Ei lita jente også da, kjempestas! Neste uke er det min tur på UL, Spennende om vi fortsatt har nære terminer. Jeg har termin 4. juni foreløpig. Hvor bra med vekstestimering og, hva gutten veldig stor da? Jenta mi var 4400, så det var ikke så veldig, men jeg skal ligge unna sukker, hadde jeg nå egentlig lovet meg sjøl... Går litt dårlig i og med at jeg har dilla på salt lakris...

Skrevet

Jeg ble flyttet fra 7.juni til 13.juni! Huff. (men jeg holder meg til menstermin likevel jeg da he he)

Skrevet

Gutten min veide hundre gram mindre enn din, men han var 55 cm lang og hadde et hodemål på 39 cm. Dette gav meg problemer og jeg ble anbefalt vekstestimerimg av legen oh jordmor den gangen- de mente at ved like stort barn en gang til, så burde jeg ha keisersnitt.

Tror kostholdet mitt hadde lite med babyens størrelse å gjøre- sønnen min er bare stor. Lang og slank- han følger en kurve for å bli over 2 meter.

Takk for alle lykkeønskninger- og gleder meg til å høre om deres tur på UL!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...