#Aurora har tre gutter# Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Er det fortsatt slik at når de går etter moren sin inntekt når far skal ha permisjon?synes det er helt feil.Taper jo masse penger på viss far skal gå i permisjon med min lønn.Han tjener jo minst det dobbelte i forhold til meg.Helt sykt viss det er slikt.
snartmammapåny Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 er nok ikke slik, mors lønn når mor har permosjon og fars lønn når han har permisjon.
snartmammapåny Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 men går en grense på 6g da, så om far tjener over dette så får han bare utbetalt opptil 6g av tk.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2007 er du sikker på at di går etter fars lønn når han skal ha permisjon...hørte nemelig av ei vennine som fikk en gutt i april i fjord at når han skal ha permisjon no(faren til den gutten)så går de etter hva hun tjente.
Mia73 Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Jeg fikk en gutt i april 05, og da pappan hadde sin permisjon i fjor (han hadde 8 uker) gikk det etter hans lønn.
jubaloooo med to stk Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Hei, tror kanskje du har blandet to ting? De går etter mors lønn når hun har perm og fars lønn når han har perm, MEN far må følge mors valg av 80% av lønn i ett år eller 100% i ti måneder. Dvs at om mor velger lengste permisjon med 80% av lønn, så får far 80% av sin permisjon. Velger mor 100% lønn i kortere periode får far 100% av sin lønn.skjønner?
Slettes Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Hopper inn i denne debatten, men med et annet spørsmål: Jeg har forsøkt å lese meg frem på NAV i dag om når en skal levere søknad om permisjonspenger, men ble ikke klokere.. Vet iallefall at jobben "legger" ut hver måned og krever tilbake fra trygdekontoret, men må jeg søke selv også?? Kan jo også opplyse at på denne måten får jeg fult feriepengegrunnlag jf trygdekontorets system hvor en bare får 16 uker? eller noe slikt..
jubaloooo med to stk Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Hørte om dette selv. Hvis du har en arbeidsplass som betaler permisjonen din og sender krav til NAV om dette i etterkant opparbeider du deg ferepengegrunnlag i under hele permisjonstiden. Jeg fikk vite av NAV i min kommune at de ikke ville ha søknad før jeg ut i permisjon (tre uker før), fordi jobben uansett betalte de første månedene. I tillegg sender min jobb automatisk blanketten for arbeidsgiver ift lønn når jeg går ut i permisjon. så det ble egentlig veldig lite stress av det hele;) er ansatt ved sykehus.
Slettes Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 OK!! ;o) Takk for rask tilbakemelding.. Da tar jeg det helt piano og ringer trygdekontoret om et par måneder..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå