Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren?


Lycheli

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt litt magesmerter i løpet av svangerskapet men har forstått de som normale frem til nå. Siste uken har jeg hatt det veldig slitsomt og stressende på jobb, sovet lite og vært dårlig form med smerter i rygg og mage. Var hos legen i dag og hun syns jeg var en smule hard på høyre side og henviste meg til ultralyd med mistanke om svangerskap utenfor livmoren. Etter egne beregninger er jeg 10 uker på vei og da skal det i følge henne være små sjanser for det vi frykter, men hun sier jo at det er en teoretisk mulighet for at jeg ikke er 10 uker på vei og nå derfor merker nettopp svangerskap utenfor livmoren. Gruer meg veldig til i morgen - tenk så grusomt om det er som hun sier og jeg må fjerne vår lille. Dette var jeg ikke innstilt på!

 

Selv tror jeg smertene skyldes at jeg er svært sliten, har hard mage og en påbegynnende urinveisinfeksjon (urinprøve kunne kanskje tyde på det. Siden jeg har god kontroll på når vi har hatt sex og derfor må ha blitt gravide kan jeg ikke skjønne annet enn at vi er ihvertfall ni uker på vei. Hva tror dere som har vært borti det før, kan det være svangerskap utenfor livmoren? Hvordan oppdaget i så fall dere det? Syns ikke smertene jeg har hatt er intense nok til at jeg kan tro det er så ille, men hva vet jeg, kanskje det ikke gjør så vondt med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Jeg var i uke 5+5 da jeg opplevde dette, egglederen sprakk da jeg var 6+2. Det gikk fra å være "sterkere enn menssmerter" som kom plutselig en dag til å være så sterke smerter at jeg ikke kunne ligge eller sitte i ro, og kastet opp kontinuerlig. Jeg krysser fingrene for at det ikke er det du har, det virker veldig usannsynlig når du er såpass langt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

takk for svar. Det hørtes forferdelig ut. Var på UL i dag og alt er visst normalt. Er så takknemlig og glad for det! Hvordan går det med deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...