Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg fort?

Anbefalte innlegg

Har et bryst som i løpet av den siste timen er blitt meget vondt. Kjenner en kul inni og det blir bare værre og værre.

Gutten min har nettopp tømt det andre da det var det sin tur å bli tømt ... og han er mett. Håpet på å få lagt han til der og massert det men nei.

Hva gjør jeg nå? Vente et par timer til han blir sulten eller pompe meg og massere???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7643760-kan-noen-hjelpe-meg-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pumpe nå og massere. Husk å varme først, du kan mekke en varmepute av en tubesokk og vanlig tørr ris, knyt igjen og ha 30sek i mikroen. Legg på i 5 min (sjekk tempen er passelig på armen din først!), len deg forover og rist frem melken litt, og så sett igang og pumpe! Når melken virkelig renner i pumpen så kan du begynne å massere forsiktig. Ikke for hardt, du skal ikke få blåmerker heller! Funker ikke det, så ta deg en varm dusj eller et karbad før neste amming, og amm gjerne i badekaret, så sant vannet ikke er for varmt. Den vonde puppen først. Lykke til!

Ja det kan bli brystbetennelse hvis du ikke skrider til verket. Få ut klumpen i dag! Men dette fikser du, vettu!

Hold deg varm, tenk på Lecitin (1200mg 3 ganger om dagen til måltider) for å løsne klumper hvis det ikke blir bra i kveld. Helsekost eller apotek.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...