Gå til innhold

...ikke sove etter kl. 1500? 10 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten goklump som ikke vil sove hele natten. Fikk råd hos helsesøster i dag om at han ikke bør sove etter kl. 1500. Han sover godt om dagen. Fra 8-11 (morgen fra kl 6) og fra 14-ca16. Hva sier dere andre om rutinene mine?

Har jo hørt at søvn avler søvn..? Bør jeg vekke ham kl 15?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Daniel er 10,5 mns nå,og de siste 2 mnd har han ikke fått lov å sove etter kl 1500.Da han begynte å sove dårligere på natta.Legger seg ca 1830.Og er oppe mellom 0700 og 0830.Har en dupp i 11 tida som varer alt fra 1-3 timer.Er litt trøtt på eftan,men ikke så ekstremt.

Sover godt på natta igjen nå=)

Skrevet

Snuppa vår er snart 10 mnd, og her i huset lar vi henne sovne kl 18 om så er. Bare passer på å vekke henne når kl nærmer seg 19. Etter 19 er soving bannlyst ;o)

Hvis han pleier å sove til 16 tror jeg ikke den ene timen har så mye å si for nattesøvnen. Men jeg tror kanskje jeg ville ha justert litt på når den formiddagsduppen er? Syns 8-11 var litt langt.. Sammenlagt med den andre duppen sover han jo 5 timer på dagtid.

Her begynner dagen mellom 7.30 og 8.30. Hun sovner da ca 11.30/12 og sover alt fra en halvtime til to og en halv time. Tar seg som oftest en liten dupp på ettermiddagen - den starter alt fra kl 16 til 18 og da sover hun som regel en times tid. Tilsammen sover hun da fra halvannen time til tre og en halv time. Det er halvannen time mindre en din godklump :o) Sier ikke at jeg har fasiten altså, langt i fra! Men jeg tror det er viktigere at mengden søvn på dagtid går litt ned, enn at du skal passe veldig på at han ikke sover etter kl 15.

Skrevet

Glemte å si at hun legger seg mellom 20 og 21 på kvelden og sover da hele natten.

Skrevet

5timer på dagtid er mye for en på 10mnd. Jeg tror jeg ville forsøkt: Forskyve første dupp til 8.30. La ham sove så lenge han vil. Korte ned ettermiddagsuppen. Om den avsluttes kl 16 tror jeg ikke er avgjørende, men forsøk å korte ned total sovetid på dagen. Ettermiddagsduppen kan vare fra 30-60min. Etterhvert skal han kutte ut ettermiddagsduppen (noen måneder fram i tid, da), så det er greit å forsøke å forskyve rutinene gradvis mot dette. Forhåpentligvis vil han gradvis sove lenger på morgenen når total sovetid på dagen kuttes, og formiddagsduppen kan forskyves ytterligere ut i tid.

Skrevet

Høres litt mye ut hvis han sover 5 timer om dagen. Sant at søvn avler søvn, men det kan sikkert bli for mye andre veien også :)

Tror jeg hadde vekket han i 15-tiden, ja.

Her er problemet omvendt: vanskelig å få henne til å sove på dagen- og endel våken om natten. Hun sover maks 2 timer om dagen.

Lykke til :)

Skrevet

en time etter kl 15 kan ha mye å si ja...ihvertfall her i huset! Kan bare sove en halv time han her så er legginga på kvelden et mareritt.Pluss at han sover mye mer urolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...