Gå til innhold

Blir så trist å slutte med amminga....

Anbefalte innlegg

Nå nærmer lillegutt seg seks måneder, og det er på tide å begynne med grøt i tillegg til morsmelk. Har allerede begynt å grue meg litt til den dagen jeg skal slutte å amme. Sukk. Det har vært så koselig, og vi har nesten ikke hatt ammeproblemer. Det eneste var noen økedager ved tremånedersalder, som Expat loset meg gjennom. Kommer til å savne den varme lille babyen min opp i senga om natta, for å få mat. Går det an å fortsette med bare kveldspupp en stund lenger enn til gutten er ett år?

Begynte å tenke på dette da jeg var hos helsesøster i dag, hun syntes nemlig at jeg skulle slutte med nattamming nå, fordi poden kommer til å få tenner. Hun har sikkert rett, men jeg blir av og til så irritert: For meg har nattamming aldri vært et problem, men det er det tydeligvis for både helsestasjon og svigermor.

Fortsetter under...

Det er en ny side på ammehjelpen.no om tannhelse. Det går fint å nattamme når barnet har tenner. Les den du!

Du trenger ikke slutte med ammingen på lenge ennå, så sant barn og mor er villige og det er medisinsk forsvarlig (jeg måtte selv slutte pga medisiner ved 15mnd) så er det ok å amme til barnet er 4, selv om det er litt ekstremt for norske forhold, kanskje...

Bare amm i vei, du! La barnet styre om du vil, og nattamming og RENE tenner er ikke noe problem...

Jeg ammer min toåring, er 25 uker gravid og har ingen planer om ammeslutt. Vi nattammer og samsover også - selv om de fleste nettene nå er uten pupp fordi hun sover seg gjennom det av seg selv ;o) Det er også deilig, altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...