Gå til innhold

Her er min fødselshistorie!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele startet lørdag 30 desember om morningen...våknet når jeg snudde meg av at noe gjorde litt vondt..

Sånn holdt det på en stund,men jeg sovnet innimellom og tenkte bare det var bekkenet som var ekstra vanskelig den morningen..Da jeg stod opp litt før 11 så merket jeg med en gang at noe var på gang..Riene kom med 2 til 3 min mellomrom allerede da og de var ganske ubehagelig..

Jeg ringte føden og forklarte hvordan ting var og at forige fødsel tok 10 timer fra riene startet til han var ute og de ville da at jeg skulle gjøre meg klar og komme oppover.Vi har ca 1 time kjøring til Haukeland så de ville være sikker på at ikke ting gikk for fort..

Vi leverte sønnen vår og kjørte oppover...Var ganske spente for no var det ikke lenge til vi skulle få møte sønnen vår for første gang..Var jo også 11 dager over termin så var gangske lei av å vente egentlig:)

Da vi kom opp der rundt 13 ble jeg undersøkt og hadde 3-4 cm åpning..Fikk tildelt føderom og gikk og ventet på at ting skulle skje...

Det gikk ikke lange tiden før riene ble veldig vonde og de kom tette som hagl..Jeg ble sjekket igjen ca 15 og hadde da 4-5 cm åpning..ble så skuffet for jeg hadde jo stått med rier hele tiden og hadde håpet det skulle være mer..Men jordmoren var kjempefornøyd. Når jeg hadde ca 6cm åpning ba jeg om epedural for da ble det litt mye for meg,men legen kunne ikke komme for de hadde en dårlig dame og ta seg av..Da ble jeg litt skeptisk til hele fødselen og ville helst stoppe å gå hjem..hehe..Det kom en dame som skulle sette akupunktur,og den hjalp ikke i det hele tatt! Sånn gikk jeg til klokken ble 18 og ble da sjekket for jeg fikk pressrier..hadde da 8-9 cm åpning,men fostervannet hadde ikke gått og han stod litt høyt i bekkenet så de ville ikke ta vannet..Jeg måtte stå oppreist for å få press på fosterhinnen sånn at vannet skulle gå men det hjalp ikke,gjorde bare sånn at jeg fikk mer pressrier...Det var en sinnsyk tøff periode av fødselen..Etter ca 1,5time kom en dame inn og ville sjekke om hun kunne gjøre noe,så under en ri stakk hun hard fingrene opp mellom beina og fostervannspruten stod..Hun ble en smule våt kan du si..men da skjedde ting fort..Jeg mistet helt kontroll og bare skreik det jeg kunne for jeg ble rett og slett livredd..De snudde meg rundt,ba meg presse og på 3 pressrier var han ute...Smertene stopper heldigvis opp rett etter fødselen,og selv om ikke denne fødselen blir glemt så lett og den var mye tøffere en den første så var det verdt hver eneste sekund...

Han er nydelig akkurat som broren sin...

Men han var stor..han målte 53 cm,og 4680 gr..

Takk for meg her inne,dere har vært til stor hjelp gjennom svangerskapet!!

Lykke til videre alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med gutten:)

Skrevet

Gratulerer så masse,må si jeg misunner deg litt å være ferdig for nå er det jo bare kos....GRUER meg til fødselen.....lykke til videre med den lille og broren;-)

Skrevet

Hei Jente82.. Gratulerer så masse med gutten!!!

Da blir det ikke mere gravid-treff på deg på en stund ;) Jeg hadde tenkt å arrangere et nytt treff for oss i Bergen snart.. Men om litt kan jo "gjengen" treffes igjen med alle babyene våre,,, *for en herlig tanke*

Kose deg masse med det lille store nurket ditt!!!!!

Klem

31+2

Skrevet

Gratulerer med gutten din! Synes det hørtes ut som en fin fødsel jeg. Gleder meg til det er min tur :-) Kanskje vi sees igjen med babyer, jeg har jo truffet deg på bim-treff ;-)

Skrevet

Gratulerer så mye! :-)

Skrevet

Gratulerer så masse!

Takk for at du delte fødselshistorien din med oss! :o)

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...