mai mammaen til to Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 er ikke lystgass smertestillende? leste i en tråd at det var flere som ikke hadde brukt smertestillende..bare lystgass.. trodde det var smertestillende jeg?
*bolla pinnsvin* Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Det er vel regnet som det, kanskje, men jeg må jo si at det hjalp jo ikke, akkurat...
Minesmå:)+en til! Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Lystgass får deg til å fokusere mer på pusten enn på smertene tror jeg....Jeg fikk det IKKe til!!
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Vet i grunn ikke helt om lystgass er smertestillende eller ikke, men lystgassen fjærner jo så absolutt ikke smertene, man blir bare lit ør i hodet og får noe annet og tenke på, men smertene er like ille (syntes jeg da).
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Nei, regnes vel ikke som smertestillende, da detr ikke har effekt direkte på smertene...
noegodtivente Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 hei Jeg fødte mitt første barn i jula. brukte kun lystgass under fødselen. jeg syns dette fungerte supert!!! Det er vel kanskje ikke direkte smerte lindrene, men for meg fungerete det slik at jeg fikk veldig god pusteteknikk, noe som var med å ta fokus vekk fra smerten. Jeg fikk også noe "å gjøre" under riene. Virkningen av gassen for meg var at jeg ble litt distansert, litt i en annen verden. Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve! PS. når selve pressriene begynner kan du ikke lenger benytte gassen. Håper du fikk noe ut av svaret mitt.
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Det regnes som smertestillende ja så brukte du lystgass så kan du ikke si at du fødte uten smertestillende.. Det tar ikke bort smertene men gjør deg litt surrete i hodet så du tenker på ande ting.
mai mammaen til to Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2007 jeg brukte det ikke..kunne ikke det uansett for jeg fødte på haukeland og der får man det ikke..pga at de som jobbet ble "ruset"...hehe.. jeg har jo aldri prøvd det selv, men det er jo noe man bruker for at det skal bli litt mindre vondt liksom..og er jo ikke helt naturlig liksom...som f.eks en dusj er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå