Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg endelig UL, men er fremdeles bekymra. Det var fin hjerteaktivitet, men fosteret lå sammenkrøpet (og veldig rolig, synes jeg) og CRL ble målt til 12,2 mm, dvs. at jeg i følge UL kun er 7+3, ikke 8+1, slik jeg/jordmor har beregnet etter siste mens. Noen som har opplevd noe lignende? Er så redd for at noe skal være galt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7643111-satt-tilbake-p%C3%A5-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med min første fikk jeg beskjed om at jeg nok absolutt ikke var så langt på vei som jeg selv trodde. Da var jeg i uke 9 men legen mente jeg nok ikke var kommet lengre enn uke 7.

Denne gangen fikk jeg UL når jeg var 10+2 og legen sa jeg ikke var mer enn 9+3 så dette er helt vanlig.

Takk skal du ha, Brummelise:) Det var oppløftende. Jeg tenker nok altfor mye på dette, men det er ikke så lett å la være heller. Forrige gang jeg var gravid ble fosteret målt til omtrent samme størrelse da jeg var like langt på vei. Den gangen valgte vi å avbryte svangerskapet da det ble oppdaget at fosteret hadde trisomi 18 i uke 19. Er så redd for at det samme skal skje igjen.

Hei!

Jeg tror det er ganske vanlig at terminen varierer en del fra det man selv tror. Med mitt første barn ble jeg satt tilbake ca 10 dager, og med mitt andre barn hele 6 uker! Jeg må ha hoppa over en menstruasjon. Jeg var sikker på at jeg var i uke 10, men da jeg kom til UL kunne de bare så vidt se en mørk prikk (ca uke 4). Jeg måtte ta en ekstra graviditetstest på sykehuset, slik at de fikk bekrefta at jeg faktisk var gravid... Og det var jeg jo, heldigvis.

Nå er jeg i uke 12 med mitt tredje barn, men jeg har ikke vært til UL ennå. Skal til gyn.pol nå til uka, så da regner jeg med at de tar UL da.Ut i fra mine beregninger skal barnet bli født i slutten av juli, men det er jo trolig at det terminen blir flytta til august.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...