Gå til innhold

valgets Kvaler for trillefantom: Basson roma, Emmaljunga eller Simo!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har DIGRE KVALER i valg av vogn! Jeg var så og si sikker på at jeg ville ha emmaljunga sport combi. Jeg liker den tekniske funksjonelle profilen sammen med stilen. Men prisen er jo stiv 6790, dessuten må jeg vente 1 mnd på den fargen eg ønsker meg mest.. og til den prisen burde man vel ikke fire på krava, nei!

Også dukker plutselig Basson Roma opp som et langt billigere og mer tilgjengelig alternativ!

Jeg kjenner meg selv som et trillefantom, og jeg må helst også kunne trille litt ulendt. Det vil si vognen må være fleksibel og ha god fjæring osv... Tåle litt hump og dump rett og slett.

Vi venter nummer tre! og det blir endel vogn og ikke minst må jeg vite at jeg kan håndtere vogna alene i de fleste situasjoner.

Vi hadde simo til våre to første og den tålte at vi kjørte vogna på max til to barn, egentlig er jeg veldig fornøyd med denne vognerfaringen, og lurer litt på hvorfor jeg egentlig vurerer å bytte merke???

Noen som har erfaringer med Emmaljunga og Basson Roma i forhold til tålegrense og aktivitetsnivå??? Simo? .... og pris!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt en Basson Roma duovogn i dag faktisk, og den virker veldig bra, med god fjæring. Men sånt vet man ikke før man har prøvd. Betalte 3990,- for den :) med stelleveske og myggnett! Fiiiin vogn synes jeg. Ville i utgangspunktet ha Emmaljunga, men den blir for dyr siden vi er studenter begge to. Da sto det mellom Simo og Basson, så da ble det Basson :)

Skrevet

Vi kjøpte Basson Roma for snart tre år siden når vi skulle ha elstemann og har ikke annet enn vært fornøyd med den. Vi har brukt den mye på hytta og trilla en del i skog og på stier. Masse ulent terreng og den har vært helt super på dette. I tillegg er den lett og fin, stor, romslig og grei å håntere. Jeg har bare positivt å si om denne vogna og anbefaler den på det varmeste til alle!!=)

Den gang vi kjøpte vogna betalte vi 4999 kr og fikk da med stelleveske, myggnett og bilsete.

En annen ting er at Basson (roma) er en veldig lett vogn å vedligeholde. Så lett som det var å vaske alle trekkene og begynner noe å bli løst/slingrete er det bare å skru til en skrue. Det har vi gjort på kalesjen nå i sommer når vi skulle rydde den bort. Og skulle det ryke noen deler er de lette å få tak i og koster lite =) (det har ikke skjedd på vår)

Skrevet

Så fint å høre :) Nå ble jeg enda sikrere på valget vi har tatt. Gleder meg til trilletur på grusveier jeg nå! Hehe, sånn er det å bo i distriktene, vet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...