Ella29 Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Hvordan gjør dere det med etternavn til krabaten? Jeg har et sjeldent etternavn og et mellomnavn, mens samboern har et veldig vanlig etternavn.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Da ville jeg tatt ditt navn som etternavn til barna. Ta det fineste og mest spesielle uavhengig av om det er far el mor sitt!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Hei Vanskelig med etternavn synes jeg, og vi har diskutert dette mye... Siden ingen ville gi seg, endte det med at vi bruker begge navnene med bindestrek mellom. Så er begge med, uten at man risikerer å "miste" et av navnene, og vi er likestilte. Nå skal det nevnes at ingen av navnene er vanlige, og at jeg vil beholde mitt eget etternavn i tilfelle giftemål. De nye navnelovene åpner for alle alternativer, og det er lov å tenke utradisjonelt. Det vikitgste er jo at dere finner det som er rett for dere. Lykke til.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Vi bruker begge sitt etternavn, med fars til slutt. Han har et veldig sjeldent etternavn, bare 11 som har det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå