AnitaogTimVincent Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Heldigvis har vi barnehageplass, men siden min mann skal bli ukependler så trenger vi en au pair som kan hjelpe til med levering av Gutten til barnehagen. Er ikke så veldig kult å komme forseint til jobb hver dag Noen som har erfaring eller kunnskap om hvordan man skal gå fram for å få tak i en dyktig au pair? Har hørt mye positivt om filipinske jenter, og ikke fullt så positivt om svenske....
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Vi har au pair, og har hatt flere før. Jeg synes det er en veldig ok ordning. Vanligvis jobber de 30 t i uken mot ca 3000/mnd i lommepenger, men vi hadde avtale om mer jobbing mot økt betaling i den perioden vi var uten barnehageplass. De fra Filippinene skal være bra, men det er best å ta noen som ikke bor på Filippinene, men i et annet land, for ellerts tar det så lang tid med søknaden om arbeidstillatelse. De fra vestlige land er oftest lite arbeidsomme - det kan lett bli som et ekstra tenåringsbarn i huset. Vi hat hatt kjempegod erfaring med au pairer fra Estland,og tror de fra andre baltiske land, eller kanskje Polen også er flinke og greie. De baltiske jentene er veldig like skandinaver i gemytt, spesielt de fra Estland, og så har de ofte høy arbeidsmoral. Prøv nettsiden WWW.greataupair.com Det er mye billigere enn norske au pair-byrårer. Vi brukte Atlantis denne gangen, og det skal jeg aldri gjøre mer., Det kostet 8000 kroner, og de gjorde ingenting jeg ikke kan klare selv.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Vi hadde en polsk jente på 23 år som au-pair og hun var helt fantastisk! Utrolig serviceinnstillt og veldig flink! Vi kom i kontakt med henne via bekjente. Vet at fillipinske au-pairer har godt rykte, men det tar lang tid med søknaden. Kjenner litt til en fillipinsk au-pair, og familien som hadde henne var veldig fornøyde, men selv synes jeg kulturforskjellen var litt for stor og ville derfor ikke valgt det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå