Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mener dere dette er et kontraktsbrudd som tilsier at man kan si opp...

Kontrakten sier at barnepassen skal foregå i lokalene til xxx xxx. Dette er store leide lokaler med fint uteområde. Der foregikk barnepassen i ca 1. mnd etter vi startet. Nå foregår den hjemme hos dagmamma. 6-7 unger! Liten leilighet med hage. 29.12.06 fikk vi vite av dagmamma at hun hadde sagt opp lokalene. Tidligere hadde det vært andre grunner til at hun ikke kunne bruke lokalene?! Da bestemte vi oss for å si opp, siden vi har en dagmamma mye nærmere der vi bor! Vi var på hytta i romjula og hadde ikke mulighet til å få datert en oppsigelse og få den stemplet den 31.12.06.

Kontrakten sier: "oppsigelsesperioden er gjensidig på en mnd med startdato 1. påfølgende mnd"

Vi leverte oppsigelsen til henne 1. nyttårsdag, men var så "klumsete å datere oppsigelsen 01.01.07. Vi presiserte dog i oppsigelsen at vi sa opp fra og med 01.01.07, slik at siste dagen til vår datter ville bli 31.01.07. Nå krever hun betaling for hele februar også, siden "påfølgende mnd" fra dato 01.01.07 er 01.02.07...

Og hun har låst seg helt og står på sitt!! Snakker om advokat!!

Skjønner godt at det blir krig i verden!!!

Noen råd? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7641965-dagmamma-kontraktsbrudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis kontrakten dere gjorde ikke påpeker at de kan endre lokasjon uten hensyn til beliggenhet og standard, da med tanke på din innledning - bør dette anses som vesentlig brudd på avtalen. At dere i så måte velger å forholde dere til oppsigelses frist på 1 mnd jmf. avtale er generøst fra deres side.

Er dette en avtale med dokumentert "hvitt" arbeide bør dere allikevel forholde dere til avtalens helhet som dere har gjort, men påberope mangel iforhold til avtalens opprinnelige innhold. Dvs. at dere ugrunnet skal kunne si opp på dagen, hvis ikke annet er nevnt spesifikt i avtalen om endring av lokaler.

Er avtalen "svart", stiller egentlig ingen med noen særlig gode kort.

Dagmamma gjør det ikke smart å prøve dette innenfor rettssystemet, og for deres del er det straffbart å benytte seg av svart arbeid.

Hvis førstnevnte (innledning) er den korrekte påstanden, ville jeg råde dere til å kreve opphør grunnet avtale brudd. Hun vil ikke få medhold i å prøve denne saken.

Lykke til!

Takk for raskt svar!

Det stemmer som du sier først. Det nevnes ikke i kontrakten at lokalene kan endres. Avtalen er hvit ja. Vi tenkte i utgangspunktet å bryte umiddelbart og starte hos ny dagmamma (vi har en 200 meter unna hjemmet vårt - istedet for nå 6-7 km). Men som de siviliserte menneskene vi er :) orket vi rett og slett ikke å skape ubehag for noen. Dagmammas oppfatning viser jo bare at man må være påpasselig. Det hun gjør er basert på en skrivefeil, og jeg skjønner ikke hvordan hun kan forsvare at vi skal betale henne på bakgrunn av dette. Jeg mener det er ingen tvil om hva vi mener i oppsigelsen, da vi presiserte datoene i teksten.

Jeg kommer nok til å skrive et brev der jeg forklarer min situasjon, og tilbyr å betale ut januar. Hvis hun ikke godtar dette får hun heller prøve saken i forliksrådet.

Takk for god backup

Jeg skulle visstnok få et brev fra advokaten hennes på mandag 08.01. Er litt spent på hva som blir sagt der. Tenkte i utgangspunktet å ha den lille der ut januar, men når jeg ser utviklingen i denne saken så kommer jeg nok ikke til å levere henne der flere dager. Når man utad virker så hyggelig og snill, men viser en slik spekulativ og smålig side, så er det nok til at jeg blir veldig skeptisk!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...