Morida70 Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Jenta mi på 4 mnd har alltid sovet fra 22 -23 tiden til 0600-0800 uten mat. Nå våkner hun hver time og skal ha mat, i tillegg til at hun mer eller mindre henger i puppen fra kl 1800 og utover kvelden Jeg hadde tenkt og vente med å starte med grøt til hun ble 6 mnd, og håper egentlig at hun skal kunne "suge seg opp" i løpet av 3 -4 dager. Noen som har erfaringer med at dette. Bør jeg se det an før jeg begybber med grøt, eller kan jeg like gjerne begynne å la henne få prøve litt??
Kæmma og trultene Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Hei. Jenta mi sov hele natta til hun var ca 4 mnd, da våknet hun et par ganger om natta for mat. Vi prøvde å la det gå seg til, men etter en uke ringte jeg hs. Hun ba meg prøve med litt risgrøt blandamed mm/mme. Vi ga henne det til kvelds, og etter det sov hun hele natta igjen. Det er anbef å vente til 6 mnd, men dersom det er behiv kan man begynne fra ca 4 mnd sa min hs. Snakk med din først, men jeg ville prøvd det. Lykke til!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Lurer på det jeg også. Dattera mi er også 4 mnd og har de siste dagene forandret spisemønsteret sitt. Det var et par dager det var riktig ille,men nå sover hun lenger av gangen igjen og måltidene er ikke like hyppige. Min teori er at jeg var nok mer stresset og sliten selv i julen p.g.a. mye farting og barnedåp o.l. og det har smittet over på henne, og kanskje melkekvaliteten var dårligere. I tillegg så kan det være at hun suger så kort periode hver gang at hun ikke får i seg den fete melka som kommer på slutten. Jeg må i mye større grad gi henne melk fra begge brystene nå i alle fall. Virker som hun ikke blir med ved første porsjon.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Virker som hun ikke blir mett ved første porsjon, skulle det selvsagt være.:-)
M-N & sassy-susie Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 les innlegget mitt om babyer 4-5 mnd... :-)
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 lillegutt våknet annenhver time etter melk uka før han ble 4mnd så vi måtte begynne med grøt..nå sover han nattan igjennom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå