Gå til innhold

Når kom kvalmen? Hvordan var/er formen i uke 8?


handygirl

Anbefalte innlegg

Jeg er så uggen, men ikke ordentlig kvalm. Jeg er liksom for frisk til å være "syk" og for uggen til å være opplagt. Må jo gå på jobb, men ville helst ligget hjemme og slappet av. I dag er jeg hjemme da, pga migrene. Har nesten ikke hatt migrene etter at første man ble født, men i dag kom det og selv om det er av "lettere" type er det ikke noe særlig i tillegg til jeg er så uggen. Tror det kom av at jeg har vært så trøtt. Trenger veldig mye søvn når jeg er gravid tror jeg, men kommer meg ikke tidlig nok i seng og har ikke tid å sove på dagtid, trengte denne dagen i dag hjemme tror jeg. Har nettopp stått opp og har spist frokost, før jeg snart skal ta en dusj. Holdt nesten på å besvime forrige gang jeg dusja, så i dag tok jeg frokosten først.

Hvordan er formen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også hele tiden småkvalm, merker veldig fort at jeg blir mer kvalm hvis jeg er trøtt eller sliten. Kaster ikke opp, men får av og til litt småbrekninger. Veldig trøtt hele tiden, og blir VELDIG fort utslitt, spesielt i selskaper som det har vært en del av i julen. De siste to dagene har jeg sovet godt og mye om nettene, og da har jeg nesten ikke vært kvalm. Blir ofte kvalm utover formiddag/ettermiddag og helst når jeg er mett, ikke sulten som de fleste andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen kom kvalmen småsnikende samme uke som jeg testet positivt og i uke 5 var jeg sykemeldt:o( Er i uke 11 nå (i morgen), og kvalmen er absolutt til stede enda, men jeg klarer å holde på litt mer enn før. Kvalmen var verst i uke 6-8 - da kastet jeg opp hele tiden og hadde det skikkelig jævlig! Tar Postafen-tabletter, og det hjelper litt. Er foreløpig sykemeldt ut januar, og håper jeg kan komme meg i jobb igjen da. Er så dritalei av å ligge på sofaen og være en byrde hele tiden. Ikke klarer jeg å finne meg mat og drikke selv - kaster opp hver gang jeg går inn på kjøkkenet....

 

Samme problemet har jeg når jeg dusjer - kaster opp både før og etterpå - pyton.

 

Har en gutt på to år fra før som pappaen er blitt "alenepappa" til for tiden. Har heldigvis en fantastisk samboer + foreldere og svigerforeldre som hjelper til så godt de kan. Hadde aldri gått uten.

 

Da jeg gikk gravid med Tobias hadde jeg det enda verre, og ble innlagt pga dehydrering i uke syv - målet mitt var å slippe det denne gangen...

 

Har så langt gått ned 5 kg (de første ukene - har ikke kommet på igjen enda), men jeg gikk ned mer med Tobias, og vet at det kommer på igjen kjapt nok, så det bekymrer meg ikke;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap kom kvalmen allerede i uke 4 og jeg kastet opp fra uke 5. Var innlagt med dehydrering og gikk mye ned i vekt. Klarte på det verste ikke å holde på noenting, ekstremt kvalm hele døgnet og tålte verken lyder, nærhet, lys, og i hvert fall ikke lukter.

 

Denne gangen er det bedre foreløpig, er 7+1 i dag og har kastet opp i 3 dager. Frokosten klarte jeg ikke å holde nede i dag heller, men jeg er i hvert fall ikke så overskyggende kvalm hele tida.

Er skikkelig forkjøla også, og jeg tror det hjelper litt - da kjenner jeg jo ikke hver minste lukt hele tida.

 

Har avspaseringsuke på jobben nå - blir jammen spennende å gå på jobb på mandag. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg kjenner meg faktisk litt igjen i min uke 8. Er i dag 9+3.

 

Men jeg kan trøste dere med at det kommer seg. Formen min begynner å komme seg, Men jeg ble sykemeldt i uke 7 p.g.a ekstremt mye migrene og det hjalp ikke akkurat på kvalmen.

 

Når du kommer hjem fra jobb spis litt, og ta deg en lur, det er fortjent. Jeg har ekstremt gost sovehjerte fortiden og har ikke noe problem med å sovne igjen til natten.

 

Mitt våpen mot uggenheten har vært å ha noe å drikke tilgjenngelig hele tiden. Det går mye i vann og te.

 

Jeg sliter også med svimmehet, spesielt i dusjen, går ned for telling hvis ikke jeg sitter meg ned. Men jeg har fått konstatert lavt blodtrykk 105/75.

 

Lykke til videre i svangerskapet:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...