Gå til innhold

Hvordan lære henne å drikke av tutekopp???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har holdt på til og fra i ca en mnd nå, men fremdeles brekker hun seg når væsken kommer i munnen. Hun vil ikke lukke munnen ordentlig rundt tuten, og selv om jeg heller forsiktig, forsiktig brekker hun seg og nesten alt kommer ut igjen. har forsøkt vann, mm og mme - ingen forskjell.

Flaske bare gnager hun på, så det er uaktuelt, samme gjelder vanlig kopp eller sportsdrikkeflaske. Hjelp!! Begynner å bli litt desp etter noen timer for meg selv, og det går jo ikke når ingen andre kan mate! (Dessuten sliter vi veldig med ammingen, så jeg tror det snart er et avsluttet kapittel...)

Snuppa er 6 mnd.

Skrevet

Jeg dro på babyshop, kjøpte MYKE tuter som kan settes på aventFLASKER. Den klarte lillemor her. Vanlig tutekopp er nytteløst...

Bare lot henne ha den i munnen, tygget litt på den, så plutselig skjønte ho det..er jo litt klin kan du si, men er jo ikk efarlig..

Prøv det=)

Skrevet

Prøvd det også... :(

Ellers takk for svar! :-)

Skrevet

Hm..har du prøøvd annet enn vann, da? Sånn babyjuice eller sånn?

Skrevet

Nei, har ikke det, for jeg synes det ser ut som om det er teknikken som er feil, ikke det at hun misliker vann. Når jeg gir det på teskje går det nemlig rett ned. Blir litt tungvint å gi hele måltider med skje... :)

Skrevet

Har du prøvd å ta ut den plastdingsen som er på undersida av tuten (på innsiden av ihvertfall avent sine tutekopper) - på den måten kan du helle vannet inn i munnen (hun slipper å suge. Dette gjorde vi, og når er pjokken 7 mnd og har skjønt sugeteknikken - med plastdingsen på)

Skrevet

Leste nå at du heller forsiktig og at hun da brekker seg, så da er det vel neppe noen hjelp i rådet mitt :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...