Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sprøyta var like grusom for alle tre. Gubben holdt mens jeg prøvde å distrahere han med en leke. Null suksess, og helt hysterisk når han ble snudd og fikk enda en sprøyte i andre låret. Det verste er vel at jeg var sekundet fra å begynne å grine selv og gubben hadde såååå dårlig samvittighet. (fy f.. vi er pingler..)

Uansett sleit han seg totalt ut og nå er han laaaangt inni drømmeland. Sitter klar med paraceten hvis han har vondt når han våkner...

Vekt 9 kg, lengde 65 cm. Spurte om jeg kunne gi ham litt grøt på morran fordi han er såå sulten hele tia, men jeg må visst bare leve med det en måned til og så på enda en kontroll om en måned før jeg gir grøt for han er visst ikke så liten lengre...Jeg synes helt ærlig ikke han er tjukk jeg.Bare litt bollekinn og noen skikkelige klubbelegger..

Flere som har vært til babyplaging i det siste?

(å så godt å vite at de glemmer alt det slemme vi utsetter de for..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off, hadde det akkuratt sånn på 3mnd kontrollen jeg også. Var ikke langt ifra at jeg begynnte å gråte.Snuppen satt så blid og smilende på fanget mitt og ante fred og ingen fare, plutselig kom den forferdelige sprøyta, og han HYLTE! Stakkar! Fikk roet han, men da var det neste sprøyte for tur... Off!!:((

Gutten min var 6330g og 64cm lang.

Må du på extra kontroll fordi han veier litt mye?? Hvorfor det? Er da normalt at beibier er litt bollete vel?:)

Skrevet

Det var det jeg også trodde, men hun rynka på nesa og ville ha meg til å gi ham tynnere mme enn angitt på pakka for å slanke ham tilogmed. Men jeg sa at det gjør jeg f.. ikke, så hun vil vel ha meg inn igjen for å få meg til å fæle meg som en enda værre mor...*bøyer hodet i skam*

Skrevet

Herregud, noen helsesøstre er bare litt vel hysteriske altså!

Ei jeg går i barselgruppe med har en pjokk som var 6,5kg på 6 ukers kontrollen. Helsesøstra hadde ikke sagt noe vondt om det, bare at "ja, og han spiser godt ser jeg":)

Søstra mi var også god og rund nå ho var lita, og mamma hadde fått beskjed om å slanke henne! Man slanker da ikke babyer??? Så mamma hadde selvsagt nektet å gjøre det. Vekta jevnet seg ut etter hvert den.

Ikke hør på helsesøstra di, stakkars beibien din må da få spise seg mett han også, som alle andre vel!

Skrevet

Uff, ja den 3-mnd kontrollen setter ut foreldrene like mye eller mer enn ungen ja. Det gikk gudskjelov veldig fint for oss da. Hun sov kjempegodt den helgen (tok vaksinen på fredag). Jenta mi var 6100 gr og 62 cm (4105 gr ved fødsel), så jeg var overrasket over at hun ikke veide mer. Synes HS overreagerer ja. Man skal da ikke slanke en baby? De fleste løper det av seg når de begynner å gå/løpe, leke og være aktive. Han kommer jo definitivt til å bli misfornøyd hvis dere gir han lett-mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...