Gå til innhold

Gravid etter hormonspiral...


Gullkornet!

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid skal man regne med at det går å bli gravid etter fjernelse av hormonspiral? Er det muligheter allerede ved neste eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok ut min hormonspiral 3. oktober. Teknisk sett kan du bli gravid med en gang da for du har normal syklus. Men det anbefales ikke fordi veggene i livmoren er litt tynnere v/ hormonspiral, og da øker faren for spontanabort. Fikk beskjed om å bruke prevensjon til jeg hadde hatt en menstruasjon slik at dette får normalisert seg. Hadde første menstruasjon 6 november, og det var det. Termin i august...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge min lege, og annen info jeg finner på nett, tar det 2-3 dager før livmorslimhinnen er normalisert igjen etter fjerning av horomonspiral. Legen min sa jeg bare skulle sette igang og prøve...

Så etter å ha fjernte spiralen en fredag, ble jeg gravid neste søndag... Og er nå 15+4 uker på vei :)

 

Kan hende det er verre dersom horomonspiralen er ganske ny, da er det jo mer horomoner i den, min var 4 år, og jeg hadde såvidt begynt å få antydning til mensen tilbake...

 

Lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...