Gå til innhold

Gravid etter hormonspiral...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid skal man regne med at det går å bli gravid etter fjernelse av hormonspiral? Er det muligheter allerede ved neste eggløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tok ut hormonspiralen 4 august.. å testet positivt den 1september=)

Skrevet

Jeg tok ut min hormonspiral 3. oktober. Teknisk sett kan du bli gravid med en gang da for du har normal syklus. Men det anbefales ikke fordi veggene i livmoren er litt tynnere v/ hormonspiral, og da øker faren for spontanabort. Fikk beskjed om å bruke prevensjon til jeg hadde hatt en menstruasjon slik at dette får normalisert seg. Hadde første menstruasjon 6 november, og det var det. Termin i august...

Skrevet

Ifølge min lege, og annen info jeg finner på nett, tar det 2-3 dager før livmorslimhinnen er normalisert igjen etter fjerning av horomonspiral. Legen min sa jeg bare skulle sette igang og prøve...

Så etter å ha fjernte spiralen en fredag, ble jeg gravid neste søndag... Og er nå 15+4 uker på vei :)

Kan hende det er verre dersom horomonspiralen er ganske ny, da er det jo mer horomoner i den, min var 4 år, og jeg hadde såvidt begynt å få antydning til mensen tilbake...

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...