Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er en egen dåpsside her, men der er det så lite trafikk.....Er det noen som har tips til fine hjemmelagde bordkort, hva brukte dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På panduro har de noen kjempefine 3D-kort med ulike barne og babymotiver. Hr laget menge invitasjoner til dåpen av dem og skal lage bordkort også. Det er litt jobb med klippinga, men det blir kjempefint!

Skrevet

sjekk ut www.cea82.piczo.com

å se på dåpen til mathilde.. ;)

Skrevet

Jeg lagde invitasjoner og bordkort selv =)

Kjøpte "håndlaget papir", lyseblått, brettet det i to.

Kjøpte tranparent papir "ornament", klippet det så det dekket en del av fremsiden på kortet. Limte over et sløyfebånd, gjemte endene på fremsiden under en revet bit av det lyseblå papiret, og pyntet med en babycharms oppå.

Inni kortet brukte jeg ornamentpapiret, skrev en velkomsthilsen+dato+klokkeslett (på data) og limte det på høyre side.

Bordkortene lagde jeg ved å rive samme blå papiret i ca 10x10 cm størrelse, brettet i to, limte samme sløyfebånd nesten inntil kanten på venstre side, og skrev navnene på ornamentpapiret (også på data, med løkkeskrift).

Ble veldig bra, og veldig enkelt å lage (selv om arbeidsbeskrivelsen kanskje er litt uforståelig.. :oP) Jeg anbefaler å bruke dobbeltsidig limtape, er mye enklere enn hobbylim :o)

Handlet papir og kortpynt på Panduro, fant et fint sløyfebånd i interiørbutikk.

Sjekk også kreativhobby og familieskatter.no!

Skrevet

Lagde inv. og kort selv. Brukte samme bilde på begge. Kan legge ut bilde i albumet her. Men nå er poden lei her så det får bli litt senere:)

Skrevet

Klart man kan gjøre det mye mer søtt enn det vi gjorde. Men ble enkelt og stilrent på bordet. Passet til bordet synes jeg. Og fulgte da opp inv. Den var i A5 str. Med samme bilde på forsiden og teksten bak.

Ligger nå bildet på profilen min. Prøvde å forstørre opp litt, men var ikke så lett. Ser litt dårlig der.

Men kan jo kanskje gi inspirasjon til annet. Synes det var så fint med bilde på jeg da. så kan man jo "pynte" kortet på andre måter.

Skrevet

Jeg tok fotavtrykk av han og skrev på navn på gjestene. For å få de til å stå brukte jeg bordkort som jeg kjøpte i butikken og limte bak. Klipte et sånt bordkort i tre så det ikke syntes bak. Ble veldig bra syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...