Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 sønnen min er bare 5 mnd så har ikke tenkt å slutte å amme riktig ennå,men tenker jo på hvordan jeg skal gjøre d...d er jo ikke gjort på dagen ,trenger å planlegges.... Men ser for meg at jeg får puppene mine for meg selv når han er rundt 8-10 mnd... Så,hvordan gjorde dere d når dere bestemte dere for å slutte å amme?hvor gammel var ungen din? Ammet du til han selv ikke vil ha ? Kan du fortelle om hvordan du og barnet ditt sluttet med ammingen? gruer meg egentlig til å slutte... vil igrunn at han skal være avhengig av meg... rart kanskje men det er slik jeg føler d.... Han får ikke så mye pupp nå som før,siden han har 3 faste måltider pr dag... han får pupp når han vil i grunn... faste puppemåltider er ivertfall om morgenen og kvelden før han legger seg... ellers på dagen så får han litt som et slags mellommåltid:) Blir glad for alle tilbakemeldinger;)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Har en på 10 mnd og driver og slutter nå fordi jeg snart skal tilbake i jobb og det vil dessverre ikke fungere å amme da jeg jobber turnus.Men jeg har værtfall kuttet ut amming på dagen i første omgang.Nå prøver jeg å vende av om morgenen når han virker fornøyd, men jeg sliter da med spreng så vi må ta det veldig smått og gradvis.Kveldspuppen vet ikke jeg hvordan vi får vendt av m.Men det får tiden vise.Lykke til hvertfall når du kommer så langt
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Hei! har en på 9mnd nå og han sluttet jeg å amme når han var 6mnd, han fikk tidelig tenner og begynte å bite. Mange gruer seg for avendingen, men det er viktig å holde seg positiv selv om det er litt vanskeligere noen dager, akkurat som du måtte instille deg mentalt på at du ville amme før ungen kom. Nå som det er etablerte måltider om dagen så kan man jo begynne med å slutte å amme om dagen, gutten min savnet sikkert nærheten ved ammingen for han ville gjerne holde på et kosedyr når han fikk flaske, altså en erstatnings nærhet. Det kan jo hjelpe. Etterhvert når han spiser mer og dag ammingen er slutt eller veletablert med flaske så kan man også begynne å prøve med flaske om natten, det som er viktig er at han fortsatt får den trøsten og nærheten på en ny måte annet enn puppen, det går jo an å ha han nært inntil huden din når du gir flaske også. vel det var noen få tips, men alle unger er individuelle så det som funker for andre, funker kansje ikke for dere. Du og han finner nok best ut av det selv. Du får ha lykke til ihvertfall. )
*guttemamma* Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Hei, i dag er min gutt 10 mnd gammel, og får nesten ikke noe mm av meg. Når han var rundt 6 mnd, da hadde han spist grøt på kvelden fra han var 4 1/2mnd, begynte jeg å introdusere flere måltider om dagen, og når han var 7 mnd fikk han pupp 2 ganger, (morgen og kveld) han ville ikke ha midt på dagen lenger, så det endte med at jeg ikke orket å tilby da. Så når han var 8 1/2 mnd begynte jeg å gi han mme på flaske når han lå i sengen sin for natta. Han tullet så voldsomt når jeg skulle gi han pupp at det ble bare mer arbeid en kos. Merket veldig godt på natte søvnen når han fikk flaske, ble mer roligere og drakk mye mer enn hva han ville ha gjort hvis jeg hadde tilbyd pupp. Jeg har enda litt melk til morgene, men han er ikke noe interessert, så jeg tror at det blir stopp nå. Jeg var også litt sånn usikker på hele ammeslutten, men for meg så har det gått veldig gradvis nedover, og ingen melkespreng..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 takk for svar;) Det virker nesten som det går gradvis nedover her også har ikke hatt noe melkespreng siden de første dagene etter fødselen:D I bunn og grunn så virker det også som om at han ikke setter like stor pris på puppen som før, det er liksom slik at han snur seg vekk og alt annet er mer spennende og han får rett og slett ikke tid til å spise så mye... menmen...tiden får vise hvordan det går:) ser bare for meg sprengte pupper og en grinete unge...=S huff,nei..får vel tenke positivt som dere sier...;)hehe blir vel litt deilig når pjokken ikke er fullstendig avhengig av meg også...får jo større frihet...planer om å søke på jobb til våren og greier,ulempe å fortsatt amme da:) hovedinnlegger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå