McQueen Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Hei, Jeg er 15 uker på vei og har fått litt mage. Jeg liker å sove på siden i fosterstilling (med bena bøyd slik at knærne er opp mot magen). Nå lurer jeg på om denne sovestillingen kan "klemme" barnet på en måte? Slik at det får det trangt eller vondt? Vet dere noe? Jeg har lest at man ikke skal sove på ryggen og at det er best å sove på venstre side pga blodtilførselen til barnet? Noen som vet noe mer?
doble Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Går nok helt fint å ligge sånn. Tror barnet "sier ifra" hvis den ikke liker det. Jeg sliter innmari med å ligge på ryggen. Blir kvalm og svimmel bare etter ett min! Tror vi merker at det er ubehagelig lenge før den lille gjør det;)
fox`y Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 jeg har fått ganske mye mage jeg oxo,men ligger fortsatt på magen og litt på sia..har isjias så å ligge på rygg blir helt uaktuelt... er så godt beskyttet barnet så tror nokk d går greit... sier ifra ettervert som du blir større tenker jeg... lå på magen med lillemann til jeg var 6 mnd på vei men da kom magen iveien,lå da på siden me bena ganske høyt under magen..ikke noe problem.. Lykke til videre i svangerskapet og kos deg=O)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Det er nok ikke barnets blodtilførsel som kan stanses ved at du ligger på rygg. Det er din egen. Livmoren kan legge press på en åre som ligger litt sånn dumt til, litt på høyre side. Men du vil merke det ganske fort selv ved at det blir ubehagelig, så det skal du ikke tenke på. Ellers skal du bare ligge sånn det passer deg. Du føler ubehag og får vondt lenge før barnet kan kjenne noe. Det ligger så trygt å godt inne der :-)
jubalong 5+1= 6 Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Jeg sover på magen!! Er 24 uker på vei med 4`de, og knøttet sier ifra hvis det blir trangt. Noen morgener våkner jeg nesten "uten" mage, men da ligger knøttet og sover langt bak mot ryggen. Det er først nå at jeg har begynt å fått mage også da.
m@ms Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Jeg er i uke 28, og sover enda på magen! Legger meg på siden, men våkner opp på magen hver dag... Kan ikke noe for det. Dette gjorde jeg forrige svangerskap også, og spurte legen om det var noe problem. Han sa at ungen gav beskjed dersom den ble plaget av det, så det var helt trygt. Når det gjelder å sove på ryggen så er det livmoren som kan legge seg på en eller anne stor blodåre eller noe, slik at du kan bli svimmel og føle ubehag. Det har ingenting å si for barnet. Leste et sted at dersom man la en pute eller noe på siden av ryggen, slik at man ikke ligger helt flatt, så skal det bli litt bedre. Selv kan jeg ikke sove på ryggen, jeg snorker sånn når jeg er gravid at samboeren min ikke får sove da Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå