Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gitt velling til en fire måneders gammel baby? Hvilken grøt har dere benyttet? Hvordan har blandingsforholdet vært?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se link lengere nede.

Jeg kjøper ferdig velling i Danmark, men vet at man kan få noget heroppe også.

Min gutt på 4 mrd. elsker det!!

Skrevet

Hei! Vi begynte med velling da gutten var 4 mnd og en uke gammel. Nå er han snart 5 mnd og vi gir fortsatt velling...vi bruker maisgrøt.

Jeg begynte med en ts til ca 200 ml mme (eller mm alt etter hva som er tilgjengelig). Nå gir jeg 2 ts til ca 165 ml melk....en ganske forsiktig start som du skjønner...har tenkt å gi grøt om ikke lenge..

snakket med hs om velling og det er ikke noe de anbefaler, men det var en grei måte å tilvenne på. Vet ikke hvorfor de ikke anbefaler det, men hun sa at enten gir man grøt eller melk og ikke noe i mellom hvis du skjønner....men skadelig er det jo ikke da..:-)

Hs sa også at vi godt kunne gi grøt med gluten i så lenge man ammer. Før så anbefalte de ikke det, fordi de var redd for cøliaki, men nå mener man at man godt kan introdusere grøt med gluten så lenge man ammer fordi man nå mener at det kan være forebyggende i forhold til cøliaki...uansett var det viktig å variere på grøttypene mente hs...men til å begynne med er maisgrøt en god start..

håper du skjønte noe av dette! lykke til!

Skrevet

Takk! Jeg skal begynne snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...