Gå til innhold

Salami

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man spise salami? Har trodd det, men så kom jeg plutselig over ett inlegg der det var en som sa at man ikke kunne det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

norsk mat er i det hele tatt ganske risikofritt.

MEN salami er det diskusjoner rundt, men sjansen for toxoplasmose er jo svært så liten!

Jeg foretrekker å varme opp salamien jeg, som i ostesmørbrød eller lignende. Men har du spist det, så ikke vær redd, det går som regel HELT bra! :)

Skrevet

Hvis salamien er blitt fryst før man spiser den skal det være trykt. Gilde fryser all sin mat før den selges.

Skrevet

Jeg spurte jordmor om akkurat dette og hun sjekket det for meg. Tilbakemeldingen jeg fikk var at en helst ikke skulle spise det, siden den bare er røkt og saltet.

Men kan godt være at det er greit hvis den har vært fryst...

Fikk også beskjed om at jeg ville merke det hvis jeg ble smitte, at en blir dårlig/syk og da er det jo naturlig å kontakte lege. Men skulle dette skje, så husk å informere lege om at det kan være årsaken til at du er syk. Sånn at de sjekker det og du slipper å vente for lenge på svar/behandling.

Skrevet

Hjelp, jeg som har hatt dilla på salami!!!Før jeg ble gravid spiste jeg aldri salami, men nå må jeg iallefall slutte!!!

Skrevet

nei du må ikke slutte. bare frys den en gang først;)

Skrevet

Tusen takk for svar... Har ikke spist så mye så da går det vel bra... =) er ikke lett å holde styr på alt man kan og ikke kan spise...

Skrevet

Jeg elsker salami og roastbiff. Kjøper en pakke og har den i fryseren i to dager. Da går det helt fint!!

(Bare husk å ta den ut, har fått helt dilla og spist frossen salami noen ganger... :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...