Gå til innhold

Ang. fødselslengde og bedøvelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hører om så mange som har lange fødsler. men når regner dere med at fødselen startet...????

man kan ikke si fødselen varte i 32 timer hvis 12 av timene var små piss rier...

En fødsel er i gang etter jordmors mening når kvinnen har 3-4 cm åpning og regelmessige rier. Da blir min fødsel 12 timer kjappere. med andre ord siste fødsel varte 3 timer.

jeg kunne aldr fantasert om å skryti over at fødselen min varte 15 timer og at jeg brukte ingen smertestillende.

men min forje fødsel varte 3 timer å kun rispose ble brukt.

så hvor lang var din fødsel etter jordmors mening...????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 cm og regelmessige rier...Da varte fødselen min ca 6 timer, for jeg hadde det da jeg kom til sjukehuset!

Brukte strøm og badekar som smertelindring jeg, da...

Skrevet

Jordmoren som vi hadde på fødselsforberedende kurs regnet fra man begynte med åprningsfasen... I så fall hadde jeg de gjennomsnittlige 15 timene. Fra 3 cm 5-6 timer. Så det kommer vel an å hvordan man regner det.

Skrevet

Fra 3 cm åpning så varte han i 3 timer og 15 minutt

Skrevet

Hadde 3 cm og regelmessige rier da jeg kom til sykehuset kl. 06.00. Tassen var født 06.30 DAGEN ETTER... Men jeg tok gladelig imot lystgass og epidural, men jeg fikk ikke epidural før kl. 12 om natta, så det var 18 timer uten epidural og så en ganske hard økt på slutten - etter så mange timer har man ikke mye krefter igjen på slutten...

Skrevet

det var det de sa til meg og på sykehuset, at fødselen starter etter 3 cm..

fra 3-full åpning tok det ca 12 timer.. 8 av de timene var det 9.5 cm..

fikk epidural..

Skrevet

Førstegangsfødende og helt uten bedøvelse

Skrevet

etter jormors mening varte den i 16 timer. men for meg varte den (med sterke smerter) i nærmere 22 timer.

Skrevet

nesten 16 timer etter jeg var kommet til 3 cm og regelmessige rier. Og hadde da hatt mange vonde timer hjemme først... Fikk ikke smertestillende utenom badekar. IKKE fordi jeg hadde så veldig lyst til å klare meg uten, men fordi jeg ble tvunget. :(

Skrevet

Åh,forskjell på det også ja:p

Syns det var vondt fra første rie omtrent jeg.

Gikk hele dagen med max 5 min i mellom. (12 1/2 t)

Skrevet

Fra tre cm vara den vel i en time og et kvarter... rispose og akupunktur...

Skrevet

3 cm da kom på sykehus.. lille tassen ble forløst med tang 25 timer senere.. hadde en j.. fødsel.. først 12 timer med kun badekar som smertelindring men pga langsom fremgang epidural og altså tang til slutt.. hmm.. frister ikke til gjentakelse med det første..men var jo verdt det da.. hehe

Skrevet

Aner ikke når jeg hadde 3 cm, jeg...

Riene begynte ca 1700, fikk regelmessige rier i 18-tiden, kl 19 var det to minutter mellom riene. Kom på sykehuset 1945 og da hadde jeg 10 cm åpning... Så tok det 4 1/2 time før gutten var ute. (1 time og 20 minutter med pressrier)

Fikk litt lystgass...

Skrevet

første fødselen min tok normale 12 timer og fødsel nr 2 tok 2 timer. begge uten noen form for smertelindring.

Skrevet

1 time og ikke noe bedøvelse..følte ut som det bare var en stor rie..fikk ikke noe pause mellom riene..

Skrevet

1 time fra 2 cm til full åpning, 45 min pressrier og 15-20 min pressing

Hele fødselen tok da 2 timer og 42 minutter etter jordmors mening :)

FIkk "bare" en sprøyte morfin

Skrevet

Etter jordmors mening 11,5 timer.

Gikk med "pissrier" og uten søvn i 2 dager før de magiske 3 cm og den offisielle fødselsstarten.

Jeg fikk risposer, litt lystgass (funket dårlig) og akupunktur.

Skrevet

Nr 1 kom på sykehuset med 7 cm åpning,gikk med rier i tilsammen 7.5 time(fra første rie jeg kjente). Fikk epidural,ble tangforløst (brukte 3 timer fra 7cm til 8 cm....)

Nr 2 kom på sykehuset med 9 cm åpning,gikk med rier tilsammen 2 timer og 45 minutt (sånn filmfødsel der riene bare plutselig kommer med full styrke),varm rispose som smertelindring,ble født 1 time etter ankomst sykehuset :-)

Skrevet

4 cm -10 cm 15 minutter og så satte poden seg fast og det tok 40 min til.

ikke akkurat lenge.

Skrevet

Riene kom en time etter at vannet hadde gått og vi var på sykehuset(måtte dra med en gang pga streptokk infeksjon). De kom med tre minutter mellom og var vonde hele tida! Jeg er nok pysete, men jeg synes det var helt jævlig hele veien, fra kl 00.00 til 15.30 da babyen var ute. Lå med rispose og akupunktur uten at det hjalp frem til kl åtte om morgenen, da var det endelig tre cm åpning og vi kunne tenke på epidural. Det er den lengste natten i hele mit liv, sov i to min og så var det rie-tid, jobbet og gråt meg gjennom den og sovnet litt igjen før neste kom. Brukte lystgass til epiduralen virket og også senere under fødselen. Synes ikke det var noen fin opplevelse i det hele tatt, men når jeg ser alle komplikasjonene i etterkant, var fødselen helt ok.

Skrevet

Vannet gikk mandagen og riene kom på kvelden men stoppet utpå dagen og tok seg opp igjen tirsdag kvelden, men fra 3 cm og sterke, vonde rier tok det 16 timer.

Gutten kom torsdags morning.

fikk litt lystgass på slutten eneste. NEste gang skal jeg spørre om samertestillende, fatter ikke hvorfor det skal være så stas og ikke bruke noe. Pina med bedre og ikke ha det så vondt vel.

Skrevet

det tok over 4 døgn fra vannet gikk, det gikk søndag og han er født torsdag... ... men jeg fikk en siste kur onsdag kveld i 22-tiden og rundt 2330 begynte jeg med litt rier. Da jeg ble sjekket etter et par timer hadde jeg 1 cm, så lå jeg hele natten og prøvde å puste og slappe av mest mulig... og da jeg ble sjekket kl 7 hadde jeg 9 cm. Jordmor fikk helt sjokk... Han ble født kl 10, måtte ha litt drypp da riene roet seg litt, men ikke smertestillende.

Skrevet

Første fødsel: 5 timer. Lystgass.

Andre fødsel: 2 timer. Akupunktur.

Skrevet

15 timer fra 4 cm åpning men jeg vil ikke kalle de riene jeg hadde et døgn før piss rier akkurat. Fikk epidural de 3 siste timene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...