Gå til innhold

Forskjell på dpskjole til gutt/ jente??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje noe jeg burde visst, men... Junior har mulighet til å døpes i dåpskjolen som kusinene hans er døpt i - men er det forskjell på dåpskjole til gutt og jente? Hva med luen? Denne er jo veeeldig søt og med mye blonder, da? Sambo vil gjerne døpe junior i dress, og det kan faktisk hende at jeg gir etter...

Synspunkter, jentene?

Skrevet

Det skal selvfølgelig stå dåpskjole i overskriften... :)

Skrevet

Vi har brukt dåpskjolen som er blitt brukt av 5 gutter og 6 jenter. Det er bare å tre inn lyseblå bånd hvis det er mulig det.Ingrid ble døpt sammen med to gutter som hadde dåpskjole de også.

Skrevet

Hvis det er mye blonder på lua, kan du jo kjøpe en ny:)

Kan jo bare bruke den i kirken, ikke så mange som ser så nøye så langt:) Vet ikke om jeg ville brukt den til gutt selv da;)

Et tilleggsspm hvis jeg får lov:

Hva mener dere om sånne rynker på armen til gutter? Jeg driver og syr dåpskjole til jente nå, men kan jo hende jeg får gutt neste gang:)

Skrevet

He, he..denne kjolen er det rynker på armene på og blonder til den store medaljen! :) Ikke heeelt enig med meg selv om det er en veldig "jentete" dåpskjole". Ikke akkurat svar på spm ditt, Mamman til Eline, men det fikk meg til å se på dåpskolen jeg har hengende her en gang til. Men, men. Som det er sagt her; dåpskjoler går jo ofte i arv, til jenter og gutter om hverandre. Jeg får gå i tenkeboksen! :)

Skrevet

Vi gjorde en kombo. I kirka brukte vi tradisjonell hvit dåpskjole med blå silkebåndsløyfe, og vi tok noen kjappe bilder til takkekort etterpå. Så skiftet han til en kjempestilig babybundad - han var så flott atte! :-)

Skrevet

Dette med at babytøy til gutt og jente er så forskjellig er ganske nytt, da. Jeg synes gutter gjerne kan ha blonder når de er så små, i hvert fall på en dåpskjole som er et så tradisjonelt klesplagg. De kommer tidlig nok over i "tøff gutt"-klær. Synes de skal se ut som babyer, jeg.

Skrevet

Jeg skriver under på denne!

Skrevet

Dåpskjole er egentlig samme til begge kjønn. Fra gammelt av var det jo arvekjole.

Gutta tåler en del blonder på denne dagen. Finnes jo også buksedresser til dåpsguttene. synes nå kjole er finest jeg da. Vanlig å bare bytte ut silkebånda men blått/rosa.

Også vanlig å ha guttelue eller jentelue.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...