Gå til innhold

Amming når man går ut i jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre deres erfaringer, dere som jobber og ammer, små eller store barn.

Jeg går ut i jobb i februar da jenta mi er 6,5 mnd. Skal jobbe 50 % i undervisningsyrke, jobber ikke så langt unna hjemmet, så i verste fall kan pappan komme ut med jenta om det er hungersnød, og kommer også til å bruke mine timer lønnet permisjon(særavtale). Blir borte tre halve arbeidsdager.

I perioder våkner hun fortsatt om natta for et måltid også, noen som har erfaring med nattamming og jobb?

Huff, jeg gruer meg... Redd jobben vil gå utover amminga...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Situasjonen din høres egentlig ideell ut, og nattamming er bare kos når man har vært borte på dagtid, helt sant! Dette går så fint så!

Skrevet

Jada, jeg har en fleksibel jobb der jeg kan flytte mye av arbeidstida mi hjem. Synes det er kos med nattamming, blir kanskje et par morgener jeg ikke helt henger med, men... Egen erfaring?

Skrevet

Jupp, egen erfaring. Jobbet fulltid fra 8 uker!

Skrevet

Gubban! *gaper av beundring*...

Skrevet

*hakeslepp*

Jeg har også ambisjoner om å amme til jenta er minst ett år, gjerne mens hun går i barnehage også. Virkelig oppløftende å høre at det går an! Vi har begynt med fast føde nå for å forberede til denne tida, og kommer til å pumpe meg på morgenen, regner jeg med. Heldigvis sover hun mye fram til 12, så det går nok bra.

Skrevet

Flere enn Expat som har erfaring med dette?

Skrevet

Lillegutt er 5 md, og jeg har akkurat gått ut i 80 % jobb. Har ammepermisjon, den benytter jeg til pumping. Lillegutt får nå kanskje 3/4 av måltidene sine med mm, og den siste fjerdedelen med mme. Tror nok han hadde fått mme nå uansett om jeg hadde vært hjemme, har slitt mye med å holde produksjonen oppe. Egentlig er det bedre slik løsningen er nå, for nå spiser virkelig lillegutt godt når han kommer til brystet - må ikke krangle så mye lengre ..! Så, selv om jeg er dødstrett og sliten - det er BRA å få litt forandring i hverdagen også :o) Men så har vi å gjøre med en veldig krevende liten gutt ... vedvarende kolikk ... noen holder på i ett år!!! Godt at pappa kan overta litt av bæringen ;o)

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å jobbe, snuppa er snart 11 mnd..

Hun har egentlig nattavent seg selv ved 8 mnd's alder, men nå etter jul og mamma borte på jobb og sånne uregelmessigheter har hun vært mye våken om nettene... Pappaen skal egentlig ta henne da,i og med at han nå har permisjon, men det er ikke alltid det hjelper, og mamsen/puppen må trå til... (Han kan jo ikke gå og tråkke hele natta'n!)

Problemet nå i forhold til før er at hun ikke sovner etter nattpupp, slik hun gjorde da vi egentlig drev med nattamming.. hun er lys våken, og klar for litt leking/kos. Så selv medl litt nattamming og nattevåk har det gått greit for min del. Litt trøttere enn vanlig, men regner med at det går seg til. Har også ammeperm, og begynner ikke på jobb før i ti-tiden .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...