Luni og go'gutten =) Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Hvor lenge skal man gi det før man begynner å øke porsjonene? Skal man bare gi 1-2 ts et par uker?
Hoppetussa Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Hvis babyen din ikke har behov for et måltid fast føde, kan du godt fortsette å gi smaksprøver. Du kan fint øke med en ts grøtpulver annenhver dag fram til du er oppe i full porsjon. Vi brukte en mnd for å komme opp i full porsjon, men hadde ikke behov for mer. Kusina til Ingrid som er 2 mnd eldre brukte to uker p å komme opp i full porsjon.
Luni og go'gutten =) Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2007 Tusen takk for svar ) Snuppen er snart 6mnd, jeg har startet med grøt for å begynne med fast føde. Da fortsetter jeg å øke, jeg ble litt usikker på hvor mye hvor fort ;o)
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 lillegutt er 4 mrd. og vi brukte en uke på at være oppe på en full portion. Han elsker det!!
Benni-min Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 jeg begynte da lillegutt var 4mnd. Nå er han 5 og er snart oppe i en full posjon.Begynner nå å forstå at han må gape for å få i seg grøten hehe.
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Begynte når hun var 5 mnd, nå 2 uker etter har vi økt fra 30 ml til 60 ml mme. Nå gaper hun som bare det... øker når jeg ser at hun spiser opp rubbel og bit. Men har ogsåøkt fra et måltid formiddag til nå formiddag og kveld.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Hvordan vet dere når dere skal øke da ?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Jeg gir kun noen få ts av ny matvare hver gang vi gir noe nytt, men om hun ikke reagerer så øker jeg godt neste gang. Lar henne bestemme selv hvor mye hun vil ha av de ulike tingene jeg gir..på lik linje med pupp i grunnen..barnet bestemmer...
Luni og go'gutten =) Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2007 I dag ga jeg 3 ts grøtpulver med 20 ml mm, det gikk ned på høykant =) Også så trøtt og fornøyd han blir etterpå, er glad jeg har begynt med grøt nå.
mess79 Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Jeg har blandet litt mer enn en smaksprøve de gangene hun har fått, og hun har villet ha fra første skje. Vi har gitt grøt en gang i blant i noen uker. Hun er nå fem mnd og får litt grøt hver kveld, ikke mye, men hun gaper og gaper, og når hun ikke vil ha mer, lukker hun munnen. Hun får da pupp først, så grøt, så tillegg av melk hvis hun vil ha mer drikke.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 Har gitt tyyyn grøt i en uke nå! 1 1/2 ts på 40-50 ml mm. Kan vel prøve ha den litt tykkere nå?
Luni og go'gutten =) Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 4. januar 2007 Sånn var det med snuppen her om dagen og, blandet like stor porsjon som den første smaken, da ville han ha mer, men så orket han bare drøye halvparten. Jeg pumper det jeg trenger til grøten fra det ene brystet først (har tatt litt over 20ml hittil), så gir jeg har begge brystene før jeg gir grøten. Prøver å legge han til brystet igjen etterpå, jeg innbiller meg at han må bli litt papir i munnen etter grøten. Da tar han en sup eller to til før det er bra ) Har bare gitt på formiddagen ennå jeg da, ca kl 12. Tenkte å starte med middag ca kl 16 etterhvert, greit å lage rutiner med en gang ) Skal det gå et par uker før man starter med middag? Og skal man opp i full grøtporsjon først?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå