Gå til innhold

Stakkars lille Julie...


Snupidupi

Anbefalte innlegg

Ho slit sånn med magen.. i det siste har ho ike bæsja kvær dag å det ser ut tel å plag ho... natt tel i går klart ho å trø ut litt g da va det liksom somho fikk roen i sæ... men i går kveld hang ho i puppen i ett sett... hylt som en stokken gris når vi sku legg oss... men pappaen fikk u roa ho ned... førr da sku ho plutseli ikke ha puppen... i natt søv ho mye... våkna to ganga.. men vil først ikke ha puppen... førr så å ta sæ en ulitn sup å så legg sæ tel å søv igjen... ko med mange enkelt hyl i løpet av natta... å hør at ho kresta å tar i... å nu har ho spist og gulpa masse... men ikke funnet roen igjen...

 

Ho får minifom førr magen, harprøvd å masse magen og under føttern... men ser ikke ut som nån teng hjelp orntli førr tia...

 

Storesøster vil jo også ha litt kos.... ho e førkjøla og ikke heilt i slaget...

 

Nån som har nån goe råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hanna sliter med magen pga antibiotika`n hun fikk på sykehuset. Det er forferdelig å se på når hun virkelig trøkker og trøkker før det kommer noe. I tillegg så skriker hun selvfølgelig voldsomt da. Stakars liten.

 

Har du prøvd med sukkervann for å roe henne ned? Det skal ikke brukes forebyggende men kan brukes hvis du ikke får roet henne. Hanna fikk det på sykehuset og vi har også lagd det hjemme.

 

I tillegg hjelper det her å legge henne på brystet vårt å stryke henne over ryggen. Nedenfra og opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd sukkervann korsn blandingsforhold?

 

Bruka å legg ho også sånn men det e ikke alltid d funka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille.. Ikke greit å være så liten og ha vondt i magen.. Sukkervann lages med 1 dl vann og 1 ss sukker. Tror ikke de skal ha mer enn en teskjei..

 

Vår gutt sliter også med å få ut bæsj, særlig om kveldene.. Da liker han best å sitte med beina under seg, vi pleier å sitte med beina våre oppi sofaen sånn at knærene våre står opp i en trekant, hvis du skjønner? Og så setter vi han inntil beina våre.. Samtidig så bøyer vi føttene hannes opp mot magen, sånn at han bare blir en liten ball tilslutt.. Dette hjelper han til å presse ekstra hardt. Hvis du bøyer beina opp og ned igjen noen ganger pleier det som regel å komme noe.. Er jo verdt et forsøk? Og ja, jeg har funnet ut at sjokoalde er som gift, jeg kanikke spise en liten bit en gang før han får problemer..

 

Håper det ordner seg for dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 strøken ss ( 15 ml ) vanlig sukker som løses opp i 1 dl varmt vann og avkjøles ( jeg kokte vannet først ) Denne oppløsningen kan oppbevares i kjøleskap i 2 døgn. Spør på helsestasjon / apotek hvis du er i tvil om tilbredningen.

 

(kopiert ut fra en apotek brosjyre)

 

-man kan også øke sukkermengden til 2 ss.

 

Lettest å gi det med doseringssprøyte (apotek) ca 2 ml lunket sukkervann ved behov.

 

 

..........

 

 

På sykehuset sa de også til meg at jeg burde unngå drikker som kunne gi mageknip nå som vi vet hun har vondt på grunn av antibiotika`n og det var kaffe og kullsyredrikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu søv ho iallefall søtt i kurven sin... håpa ho gjør det længe ;D Prøva å la vær å spis sjokolade... men slit litt med det... men nu har æ snart spist opp all sjokoladn fra jul, så da bi det vel bedre tider... men har latt vær fleire daga nu utn at det har hjulpe... brus og kaffe drekk æ heller ikke... drekk bærre vann,melk og te (rein frukt te)...

 

Huska vi pumpa med føttern på storesøstra... men det hadd æ gløt før du nevnt det... Ho lika veldi godt å bi holdt under arman og ha kroppen henganesn... Ska prøv stillinga dåkkers når ho våkna...

 

Takk førr tips dåkker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, stakkars små- Jakob sliter også med magen om dagen.... han trøkker og trøkker for å få ut noe- i går fikk han heldigvis bæsja tre ganger ;) men i dag er dett på `n igjen, han trøkker seg helt rød og til han skriker.... forferdelig å se på for en mamma!!!

 

Men det som har hjulpet her er å legge han på ryggen, ta beina forsiktig opp mot ribbeina- først det høyre- så venstre - så begge to.... da kommer det som oftest ut litt luft el bæsj ;)

 

God bedring både til storesøster og til Julie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har vi prøvd stilling og "pumping" med føttern men ingenteng skjer :( ser bærre rart på mammaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupi :) jeg var hos hs i går, og da snakka vi litt om magevondten til jakob- hun anbefalte sukkervann, det skal gis NÅR de har vondt, ikke før eller etter, prøves i noen dager.... hvis ikke det hjelper ville hun at jeg skulle holde meg borte fra melkeprodukter en liten stund for å se pm det hjelper..... og hun anbefalte ikke å drikke te- bare ammete.....

 

Håper det ordner seg med magen til Julie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... trudd det va bærre svart te man sku hold sæ unna... står jo faktisk i den der spebarnsboka eller ka den nu heite at man ska drekk fruktte... ja,ja... halsn bynn å bi bedre å da bi det drokken litt mindre te...

 

Må vel bærre gå å sett på vannkokern og start å lag sukkervann tel kveldn da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...